SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

အံုးလြဲျခင္း သို့မဟုတ္ ပင္ပန္းလြန္းျခင္းရဲ႔ သတိေပးခ်က္

Thursday, 12 September 2019 12:10 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

ေဒါက္တာလြင္သန့္

အံုးလြဲျခင္းကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ဖူးၾကတယ္။  ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲမွာ  အံုးလြဲျခင္း ျဖစ္တတ္တယ္။  အံုးလြဲျခင္း မၾကာခဏ ျဖစ္ရင္ ခႏာကိုယ္ လြန္လြန္ကဲကဲ ပင္ပန္းေနၿပီလို႔ အခ်က္ျပတာပဲျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိးသားေတြမွာ ပိုၿပီးျဖစ္တတ္တယ္။

ေဆး႐ံုတစ္႐ုံမွာ   ေန႔ညၾကာရွည္ ဂ်ဴတီ၀င္ေနတဲ့ ဆရာ၀န္တစ္ဦး ထိုင္ရာက ထလိုက္ရာ  ဇက္ခိုင္ၿပီးမလႈပ္ႏုိင္ျဖစ္ သြားတယ္။ အံုးလြဲျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၁၅ ရက္ေလာက္ကုသမွ ေပ်ာက္တယ္။ အံုးလြဲျခင္းဟာ လည္တိုင္ရဲ႕ေသြးလွည့္ပတ္မႈ ည့့ံဖ်င္းလို႔၊ ေအာက္ဆီဂ်င္ ဓာတ္ခ်ဳိ႕တဲ့လို႔ျဖစ္ေပၚေစတဲ့    ဇက္ခိုင္တဲ့ေရာဂါလက္ၡဏာျဖစ္တယ္။ ေခါင္းငံု႔အလုပ္လုပ္ သူေတြ၊ ေခါင္းအံုးျမင့္ျမင့္ အံုးသူေတြ၊ ပင္ပန္းလြန္ကဲ သူေတြ၊ ကာယလႈပ္ရွားမႈနည္းသူေတြမွာျဖစ္တတ္တယ္။ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲခ်ိန္မွာ ပိုၿပီးျဖစ္တတ္တယ္။ ဇက္ခိုင္အံုးလြဲၿပီဆိုရင္ ပင္ပန္းမႈ လြန္ကဲၿပီလို႔ ဂ႐ုျပဳရမွာျဖစ္တယ္။ ေဆး႐ုံတစ္႐ံုက ဆရာ၀န္တစ္ဦးဟာ သင့္ေလ်ာ္တဲ့အနားယူမႈမရလို႔ တစ္ေန႔  ညဘက္ထရပ္လိုက္တဲ့အခါ  ႐ုတ္တရက္ လည္တိုင္ လႈပ္တာနဲ႔ နာက်င္တာကိုခံစားရတယ္။ သာမန္အံုးလြဲသလို လည္တိုင္ကို ဘယ္ညာ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ အထက္နဲ႔ ေအာက္ ေခါင္းငံု႔၊ ေခါင္းေမာ့မရေတာ့ပါ။ တုပ္ေကြးေရာဂါလည္း ခံစားေနရတယ္။ တုပ္ေကြးဦးစြာကုၿပီးမွ ဇက္ခိုင္ ျခင္း ကုသခဲ့ ရပါတယ္။ ဇက္ခိုင္တဲ့ေရာဂါ  သံုးရက္ထိမသက္သာဘဲ  တစ္ပတ္၊ ဆယ္ရက္ ၾကာသြားရင္ လည္ဆစ္႐ိုး ဖိႏွိပ္မႈျပႆနာရွိလိမ့္မယ္လို႔ သံသယ၀င္သင့္ တယ္။ ေရာဂါရွင္အခ်ဳိ႕ဟာ ၾကာရွည္စြာဇက္နာျခင္းကို အံုးလြဲတယ္လို႔ ႐ိုး႐ိုး ယူဆၿပီး ဆက္လက္ကုသဖို႔ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း မေတြးေတာ့ပါ။

ဇက္ခိုင္ျခင္းမူလမွာ အံုးလြဲျခင္း သို႔မဟုတ္ အနားမရ ပင္ပန္းလြန္းျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္၊   တုပ္ေကြးလည္းျဖစ္ေနၿပီ ဆိုရင္အလုပ္က အနားယူသင့္တယ္။ ေရေႏြး၊ ဆားရည္ေႏြးနဲ႔ ပလုတ္က်င္းေပးသင့္တယ္။ အေအးမခံသင့္ဘူး။ ေလေအး စက္တပ္ အခန္းမွာ ၾကာရွည္မေနသင့္ဘူး။ ညေနဘက္ ၁၅ မိနစ္မွ နာရီ၀က္ၾကာ အားကစား၊ အေျပး၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ စက္ဘီးစီး၊ ေရကူးလုပ္ေပး သင့္ပါတယ္။

ဇက္ခိုင္အံုးလြဲျခင္း ႀကိဳတင္ကာကြယ္နည္းမွာ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲခ်ိန္မွာ လည္ပင္းေႏြးေအာင္ လည္စည္းစည္း ထား သင့္တယ္။ လည္တိုင္္ ေညာင္းညာၿပီး နာရင္ အပူ၊ အေႏြးအိတ္ ကပ္ေပးသင့္တယ္။ မာတဲ့ေခါင္းအံုးကို ေရြးသင့္တယ္။ ပခံုးနဲ႔လည္ပင္း တင္းမေနသင့္ပါ။

ဇက္ခိုင္အံုးလြဲျခင္းကို ေနထိုင္မႈအေလ့အထ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းနည္းနဲ႔ ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဇက္ခိုင္ျခင္းမွာ လည္ဆစ္႐ိုး အနည္းငယ္ ေနရာလြဲေနျခင္းျဖစ္တယ္။ တကယ္လို႔ ႏွိပ္နယ္လိုက္ရင္ ပိုမိုဆိုးရြားတဲ့ အက်ဳိးဆက္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ပခံုးနဲ႔လည္တိုင္တင္းေနျခင္းက ဇက္ခိုင္ျခင္း ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။ အပင္ပန္းမလြန္ ေစဖို႔ ဂ႐ုစိုက္ ႏိုင္ရင္ အံုးလြဲျခင္းအႏရာယ္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ပခံုးနဲ႔လည္ပင္းေျဖေလွ်ာ့တဲ့ နည္းလမ္း ရွိပါတယ္။ (၁) ပထမအဆင့္မွာ ပခံုးႏွစ္ဖက္ အၿပိဳင္ထားရမယ္။ (၂) ဒုတိယအဆင့္မွာ လက္ႏွစ္ဖက္ေရွ႕ကို   သို႔မဟုတ္  ေနာက္ကို ဆန္႔ထြက္ရမယ္။   (၃) လက္ဖ၀ါးနဲ႔ စက္၀ိုင္းဆြဲ သင့္တယ္။ (၄) စတုတအဆင့္မွာ လက္ေညာင္းတဲ့အထိ လုပ္ၿပီးရင္ ပခံုးကို ေျဖေလွ်ာ့သင့္ပါတယ္။

အံုးလြဲနာက်င္မႈဟာ အျခားအာ႐ံုခံစားမႈ၊ မႏွစ္သက္မႈနဲ႔ တြဲဖက္ေနတတ္တယ္။  နာက်င္မႈကို   ခ်ဳိေမႊးတဲ့ ရနံ႔နဲ႔ သက္သာမႈ ရေစတယ္။

ဥပမာ-စံပယ္ပန္းနံ႔၊ ႏွင္းဆီပန္းနံ႔ တုိ႔ဟာ နာက်င္မႈကို ေလ်ာ့ေစတယ္။ ပူေႏြးတဲ့ ေရမွာ  လက္နဲ႔ေျခ ေထာက္ကုိ စိမ္ထားျခင္း၊   အံုးလြဲတဲ့ လည္ပင္းေနရာ ေရေႏြးအိတ္ ကပ္ျခင္းက အံုးလဲြဲျခင္းကုိ ပုိမုိမဆုိးရြားဘဲ သက္သာလာေစ တယ္။ အေအးခန္းနဲ႔ အေအးေရွာင္ရမယ္။

တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ဖိစီးမႈေတြက အံုးလြဲျခင္းကိုျဖစ္ေစတယ္။ တစ္ၿပိဳင္နက္လူအမ်ား ဖိစီးမႈျဖစ္ေစျခင္း (ဥပမာ-မီးေလာင္ျခင္း၊ ကားတုိက္ျခင္း၊ ရထားတုိက္ျခင္း၊ ေလယာဥ္ပ်က္က်ျခင္း၊ သေဘၤာေမွာက္ျခင္း)တုိ႔မွာ က်န္ရစ္သူတို႔ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ ထိတ္လန္႔မႈ၊ နာက်င္မႈျဖစ္ေစတယ္။ လူတစ္ဦး ခ်င္းနဲ႔အက်ဳံး၀င္တဲ့ စိတ္ဖိစီးျခင္း(ဥပမာ-ရာထူးအခ်ခံရျခင္း၊ ျပင္းထန္ တဲ့ေ၀ဒနာခံစားရျခင္း၊  ပစည္းဥစာ ဆံုး႐ႈံးျခင္းမ်ဳိး)ျဖစ္တယ္။   ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့စိတ္ဖိစီးမႈ (ဥပမာ-နာရီေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္ဆင္းရတဲ့ အခါ၊ အခ်ိန္မလံုေလာက္ျခင္း၊ ေနာက္က်မွာ စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း)တုိ႔က အံုးလြဲ ျခင္းကိုျဖစ္ႏုိင္တယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈအနည္းငယ္ရွိရင္ စိန္ေခၚမႈေတြကိုေျဖရွင္းရာမွာ အက်ဳိးရွိလွေပမယ့္ ေရရွည္စိတ္ဖိစီးမႈရွိခဲ့ရင္ မေကာင္းဘူး။ စိတ္ဖိစီးမႈက  အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အလုပ္ခြင္၊ ေငြေရးေၾကးေရး ျပႆနာ၊ စီးပြားေရးျပႆနာ၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ဆူညံသံ၊ အလုပ္ နဲ႔အိမ္ေ၀းကြာလုိ႔ ကား သုိ႔မဟုတ္ ရထားနဲ႔အသြားအလာလုပ္ရတာ။  သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားျပားလြန္းတာ စတဲ့အေၾကာင္းအခ်က္ေတြ က စိတ္ဖိစီးမႈရႏုိင္ပါတယ္။ အိမ္အေျပာင္းအေရႊ႕၊  အလုပ္အေျပာင္း အေရႊ႕၊ မိသားစု၀င္တစ္ဦးဦးေသဆံုးမႈ၊ စာက်က္ရမႈ၊ စာေမးပြဲေျဖဆုိရမႈ၊ က်႐ံႈးမႈတို႔ျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈကုိအေကာင္းျမင္ၿပီး တံု႔ျပန္သင့္တယ္။ အခ်ဳိ႕က႐ုပ္ပုိင္းေရာ၊ စိတ္ပိုင္းပါအားအင္ကုန္ခန္းသလုိျဖစ္ကာ စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ အံုးလြဲျခင္း၊ ႏွလံုးေသြးေၾကာေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ အစာေျခအဂၤါ အဖြဲ႕အစည္းမူမမွန္ျခင္း၊ ဓာတ္မတည့္ျခင္းနဲ႔ အေရျပားေရာဂါေတြလို ျဖစ္တတ္တယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ကိုယ္ျဖစ္ေနတာ တျခားစီျဖစ္ေနရင္ ဘ၀တစ္ခုလံုးစိတ္ဖိစီးမႈခံၾကရတယ္။

ေရရွည္စိတ္ဖိစီးမႈကိုေက်ာ္လႊားဖို႔က ခက္ခဲ႐ႈပ္ေထြးေပမယ့္ စားေသာက္မႈပံုစံကုိ အာ႐ံုစိုက္ၿပီး ဂ႐ုတစုိက္ စားေသာက္ ျခင္း က လက္ၡဏာ သက္သာေစပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အစားအစာ ေရြးခ်ယ္ စားေသာက္ရမယ္။ ျပဳျပင္ဖန္တီးထားတဲ့ ႏံွစားသီးႏွံ၊ ႏံွစားသီးႏွံအေျခခံထားတဲ့ ေပါင္မုန္႔ ေခါက္ဆြဲေျခာက္၊ ထမင္းကို ေန႔စဥ္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ငါးမ်ဳိး၊ သစ္သီး တစ္လံုး ေန႔စဥ္စားသံုး သင့္ပါတယ္။ အသီးအရြက္မ်ားမ်ားစားရမယ္။  ေဖ်ာ္ရည္ေသာက္သင့္တယ္။ ေရွာက္၊ သံပရာ၊  လိေမ္ၼာ္သစ္သီး သဘာ၀ ေဖ်ာ္ရည္က ပုိမုိေကာင္းမြန္ပါတယ္။

သစ္သီးေတြရဲ႕အခြံေအာက္ကအသားနဲ႔ အခံြမွာပါတဲ့ ဖေလဗင္ႏြိဳက္က ဆဲလ္ပ်က္စီးမႈျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ဖရီးရယ္ဒီကယ္ေခၚ ေအာက္ဆီဂ်င္ေမာ္ လီက်ဴးေတြကို တုိက္ဖ်က္ေပးတယ္။ လက္ဖက္၊ ပန္းသီး၊ အစိမ္းေရာင္ ရွိတဲ့ ပဲသီး၊ ၀ိုင္အနီနဲ႔ ၾကက္သြန္နီတို႔စားေပးသင့္တယ္။ ဖေလဗင္ႏြိဳက္ က ေသြးေၾကာနံရံကုိသန္စြမ္းေစတဲ့အတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ ႏွလံုးေရာဂါကိုကာကြယ္ေပးတယ္။

ျပည့္၀ဆီအစား မျပည့္၀ဆီ ႏွမ္းဆီ၊ ေျမပဲဆီ၊ ေနၾကာဆီ၊ သံလြင္ဆီသံုးသင့္တယ္။ ၾကက္အေရခြံ၊ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အဆီပါ၀င္မႈ ေလွ်ာ့ထားတဲ့ ႏုိ႔နဲ႔ႏုိ႔ထြက္ပစ္ၥည္း၊ ပ႐ိုတင္းျပည့္၀တဲ့ငါး၊ ငါးေျခာက္၊ ပဲနီေလး၊ အခြံမာ သီးစားသံုးသင့္တယ္။ ေရဆာရင္ေရေသာက္သင့္ၿပီး အခ်ဳိရည္၊ ဘီယာ၊ အရက္ေရွာင္ရွားသင့္တယ္။ အာဟာရတန္ဖိုးနည္းပါးတဲ့အစာ အမ်ား အျပားစားေသာက္တာဟာ စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေပၚေစတဲ့ လူေနမႈပံုစံျဖစ္ေစတယ္။ သဘာ၀ အစာကေန ဗီတာမင္၊ သတ္ၱဳ ဓာတ္၊ ေရဓာတ္ပါေအာင္ စားသံုးရင္ အံုးလြဲျခင္းကင္းေ၀းမယ္။  

ေဆာင္းပါးရွင္-ေဒါက္တာ လြင္သန္႕

Read 25 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Thursday, 12 September 2019 12:11