SJ WorldNews - шаблон joomla Авто
×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 106
အကျိုးပြုဆောင်းပါး

အကျိုးပြုဆောင်းပါး (826)

အကျိုးပြုဆောင်းပါး

ေဆာင္းပါးရွင္-ေအာင္ႏိုင္မင္း

ျမန္မာ့သမုိင္း ခရီးစဥ္ႀကီး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျမန္မာျပည္ႀကီးအား ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳခဲ့ၾကေသာ ရွင္ဘုရင္(မင္း)တုိ႔သည္ ¤င္းတို႔ စိုးစံခဲ့ ေသာ နန္းသက္ကာလမ်ားအလိုက္ အစဥ္ အဆက္တုိင္းျပည္ကို ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး တုိင္းျပည္ေအးခ်မ္းသာယာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေစေရးအတြက္ ကိုယ္စြမ္းÓဏ္စြမ္းရွိသမွ် အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။

ထုိသို႔ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဧကရာဇ္မင္းျမတ္ မ်ားသည္ တစ္ေန႔ သံုးယံညီလာခံျခင္း၊ တုိင္းေရးျပည္မႈ၊   သာသနာမႈႏွင့္ တကြ ကိုယ္ေတာ္ေရးရာ မွစ၍ တုိင္ပင္ေတာ္မူသင့္ သည္မ်ားကို တုိင္ပင္ႏွီးေႏွာ ေတာ္မူျခင္း၊ မင္းက်င့္တရားမ်ား၊ မင္းႏွင့္ ဆုိင္ေသာသဂၤဟ တရားမ်ား၊ ရာဇဂုဏ္မ်ားႏွင့္ အၿမဲျပည့္စံု ေတာ္မူေအာင္    အားထုတ္ျခင္းမ်ားအား မင္း၏ ၿမဲၿမံေသာ  အလုပ္ကိစၥမ်ားအျဖစ္ ဦးစားေပး သတ္မွတ္၍ လံု႔လျပဳ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကသည္။

ဤေနရာတြင္ မင္းဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာအဘိဓာန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တြင္ ''တိုင္းႏုိင္ငံတြင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ ဘုရင္၊ အစိုးရ''ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ''မင္း''၏ေဝါဟာရသမိုင္းသည္ ျမန္မာစာေပ သမုိင္း အစကပင္ ယွဥ္တြဲျဖစ္တည္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာေခတ္တြင္  အေစာဆံုးဟု ေမာ္ကြန္းတင္ျခင္းခံရသည့္ ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာ ကပင္ စတင္ၿပီး''မင္း''၊ ''မင္းႀကီး''စသည့္   အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။   ပထမျမန္မာႏုိင္ငံ တည္ေထာင္သူ  အေနာ္ရထာကို  မင္း၊ မင္းႀကီး၊   စၾကာဝေတးမင္း စသည္ျဖင့္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ခ်ီးျမႇင့္ေခၚေဝၚခဲ့ၾက သည္။

ျမန္မာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု စာတမ္းပထမပိုင္းတြင္ ရာဇနီတိ ေလာကနီတိက်မ္းလာ မင္း၊  အိမ္ေရွ႕မင္း၊ ဝန္မင္း၊ မင္းႀကီး စသည့္ မင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္တာဝန္မ်ား၊   မင္းမႈထမ္း က်င့္စဥ္မ်ားကို အေသးစိတ္ ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ သမိုင္းဆရာအခ်ဳိ႕က ''မင္း''သည္ ပေဒသရာဇ္ ဧကရာဇ္ သက္ဦး ဆံပိုင္ျဖစ္၍ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကို မတရားႏွိပ္စက္ ညႇဥ္းပန္းသည့္ သေဘာေဆာင္သည့္ အေရးအသားအခ်ဳိ႕ကို ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ၾကေပသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ သာသနာကို စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သူ အေနာ္ရထာ(အနိ႐ုဒၶ)၏ ပါဠိသေဘာအဓိပၸာယ္မွာ ျပည္သူတို႔ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေသာမင္းဟူ၍ ပညတ္ေခၚေဝၚ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။    ျမန္မာမင္းတို႔သည္  ဘုရား ေလာင္း ပါရမီျဖည့္က်င့္ သူမ်ားပီပီ ''တရားမင္း''ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ကိုသာခံယူ လုိၾကေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရင္မင္းျမတ္ တို႔သည္-

ဒါန - အလွဴေပးျခင္း၊

သီလ - သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊

ပရိစာဂ - ေပးကမ္းစြန္႔က်ဲျခင္း၊

မုဒုက - ကိုယ္ႏႈတ္သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊

ဥေပါသထ - ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္း၊

အေကၠာဓ -  အမ်က္မထြက္ရျခင္း၊

အဝိေရာဓိ - ရဟန္းရွင္လူျပည္သူတို႔ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ရျခင္း၊

အဝိဟႎသန  - ျပည္သူတို႔ကို   အခြန္အတုတ္   အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ မညႇဥ္းဆဲရျခင္း၊

ခႏၲီ -  သည္းခံရျခင္းႏွင့္

သမၼာပဋိပႏ         - ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ က်င့္သံုးရျခင္း ဟူသည့္ အသီတိနိပါတ္ေတာ္လာ မင္းက်င့္တရား  ၁ဝ ပါးႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံအားထုတ္အုပ္ခ်ဳပ္ ခ့ဲၾကသည္။

ထိုမွ်မက မင္းက်င့္တရားမ်ားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို႔၏ ထူးျခားေသာ   ဂုဏ္အဂၤါ မ်ားျဖစ္သည့္ ရာဇဂုဏ္ ရွစ္ပါးေၾကာင့္၊  မွဴးမတ္ျပည္သူ ရွင္လူအေပါင္းတို႔ေၾကာင့္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ၾကရသည္။

ရာဇဂုဏ္ဆုိသည္မွာ (ရာဇ - တရားႏွင့္ အညီ က်င့္ေသာမင္း၊ ဂုဏ္- ထူးကဲေသာ သတိၱကိုျပျခင္း၊ ထင္ရွား ျခင္း၊ သူတကာထက္ ထူးကဲေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားဟု ျမန္မာ ေဝါဟာရ အဘိဓာန္က အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိထားျခင္းေၾကာင့္) တရားႏွင့္အညီ က်င့္ေသာမင္း၏ သူတကာထက္ ထူးကဲေသာ အရည္အခ်င္း မ်ားဟု ဆုိရေပမည္။

ေရႊနန္းသံုးေဝါဟာရအဘိဓာန္ပါ ရာဇနီတိ ေခၚ ရာဇဂုဏ္ရွစ္ပါးမွာ သိၾကားမင္း ကဲ့သို႔က်င့္ျခင္း၊ ေနကဲ့သို႔ က်င့္ျခင္း၊ လကဲ့သို႔ က်င့္ျခင္း၊ ေလကဲ့သို႔က်င့္ျခင္း၊ ယမမင္းကဲ့သို႔ က်င့္ျခင္း၊ သမုဒၵရာကဲ့သို႔ က်င့္ျခင္း၊ ေျမႀကီး ကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းႏွင့္    မုိးကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

သိၾကားမင္းကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းဟူသည္ကား သိၾကားမင္းသည္ နတ္အေပါင္းတို႔အား ႏွိမ္နင္းတန္သည္ကို ႏွိမ္နင္း၍ ခ်ီးေျမႇာက္ တန္သည္ကို ခ်ီးေျမႇာက္သကဲ့သို႔ ေရေျမ ေသဌ္နင္းမင္းတို႔သည္လည္း   မသူေတာ္တို႔အား ႏွိမ္နင္း၍ သူေတာ္တုိ႔အား ခ်ီးျမႇင့္ ေျမႇာက္စားျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ကုန္ရာသည္။

ေနကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းဟူသည္ကား ေနမင္းသည္ ေရာင္ျခည္ တစ္ေထာင္ျဖင့္ ျဖည္းညင္း သာယာစြာ မုိးေရကို ခန္းေစသကဲ့သို႔ ေရေျမ ေသဌ္နင္းမင္းတို႔သည္လည္း အခြန္အတုတ္ ကို ျဖည္းညင္းသာယာစြာ ေကာက္ခံ ယူ ကုန္ရာသည္။

လကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းဟူသည္ကား လျပည့္ဝန္းသည္ ျမင္ျမင္သမွ်ကုန္ေသာ သူတုိ႔၏  ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစ သကဲ့သုိ႔ ေရေျမေသဌ္နင္းမင္း တို႔သည္လည္း ရႊင္လန္း သာယာစြာ ေျပာဆုိသျဖင့္  မွဴးမတ္ျပည္သူ

ရွင္လူအေပါင္းတုိ႔၏   ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစ ကုန္ရာသည္။

ေလကဲ့သို႔က်င့္ျခင္း ဟူသည္ကား ေလသည္ သတၱဝါအေပါင္းတုိ႔၏ ကိုယ္အတြင္းသို႔ဝင္၍ သြားသကဲ့သို႔ ေရေျမေသဌ္ နင္းမင္းတုိ႔သည္လည္း ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ တုိင္းသူျပည္သား ရွင္လူအေပါင္းတို႔၏   အမူအရာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို လည္းေကာင္း၊ မိမိတုိ႔၏ အက်ဳိး အျပစ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ကိုယ္တုိင္ လွည့္လည္ ၍လည္းေကာင္း၊    အမတ္သူလွ်ဳိထား၍ လည္းေကာင္း သိေအာင္ျပဳရာကုန္သည္။

ယမမင္းကဲ့သို႔ က်င့္ျခင္းဟူသည္ကား ယမမင္းသည္ ခ်စ္ေသာသူ၊ မုန္းေသာသူဟူ၍ မရွိ။  ကံႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ေရာက္လာလွ်င္ စီရင္သကဲ့သို႔ ေရေျမေသဌ္နင္းမင္းတို႔သည္ လည္း ခ်စ္သူမုန္းသူ မေရြး ခ်ယ္ဘဲ မ်က္ႏွာႀကီးငယ္ အရြယ္မေထာက္ အမႈႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ စီရင္ကုန္ရာသည္။

သမုဒၵရာကဲ့သို႔  က်င့္ျခင္းဟူသည္မွာ သမုဒၵရာသည္ ေရကိုမေတာင့္တသကဲ့သို႔ ေရေျမေသဌ္နင္းမင္း တို႔သည္လည္း ဥစၥာကို မေတာင့္တဘဲ ထံုးစံရွိရာ ရထိုက္သမွ်ကိုသာ ခံယူကုန္ရာသည္။

ေျမကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းဟူသည္ ေျမႀကီးသည္ သတၱဝါအေပါင္းတုိ႔၏ မွီခိုကိုးကြယ္ရာျဖစ္ သကဲ့သို႔ ေရေျမေသဌ္ နင္းမင္း တုိ႔သည္လည္း သဂၤဟတရား ေလးပါးျဖင့္ ျပည္သူအေပါင္း တို႔၏ မွီခိုကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ ကုန္ရာသည္။

မုိးကဲ့သို႔က်င့္ျခင္းဟူကား မုိးသည္ သတၱဝါ အေပါင္းတုိ႔အား   မုိးေရျဖင့္  ေရာင့္ရဲေစဘိသကဲ့သို႔    ေရေျမ ေသဌ္ နင္းမင္းတို႔သည္လည္း အမႈထမ္း အရာထမ္းတို႔အား မ်ဳိးရိကၡာ အဝတ္အစားတို႔ျဖင့္   ေရာင့္ရဲေစ ကုန္ရာသည္။

ဤကဲ့သို႔   မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို႔၏ ထူးျခားေကာင္းမြန္ေသာ ဂုဏ္အဂၤါမ်ား ေၾကာင့္ တုိင္းသူျပည္သား ရွင္လူရဟန္းတို႔ ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ တုိင္းေရးျပည္ရြာ သာယာ ဝေျပာျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေစလ်က္ တုိင္းျပည္ ၏ ဂုဏ္သတင္းကို ေမႊးပ်ံ႕ ေစခဲ့ပါေၾကာင္း ေလ့လာတင္ျပ လိုက္ရပါသည္။  

................

Page 49 of 59