SJ WorldNews - шаблон joomla Авто
×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 105

အိပ္ခ်ိန္နည္းပါးသူမ်ား အဝလြန္ႏုိင္

Thursday, 03 August 2017 14:07 font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

အိပ္ခ်ိန္နည္းပါးသူမ်ားသည္ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္တက္ျခင္းႏွင့္ အဝလြန္ျခင္းအျပင္ ကိုယ္ တြင္းက်န္း မာေရးဇီဝျဖစ္စဥ္အေျခအေနမ်ားဆိုးရြားလာသည္ကို  ၿဗိတိန္သု ေတသန ပညာရွင္မ်ားက ေနာက္ဆံုး လုပ္ေဆာင္ထားသည့္ သုေတသနျပဳမႈတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ အဆိုပါသုေတသနကို လိဒ္ ႏလံုးေရာဂါ ႏွင့္ကိုယ္တြင္း ဇီဝျဖစ္ စဥ္ေဆး ပညာတကၠသိုလ္ ႏွင့္ အစားအစာသိပၸံႏွင့္ အာဟာရေက်ာင္းကဦးေဆာင္ျပဳ လုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္း သုေတ သနတြင္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္မွ ၆၅ ႏွစ္အၾကားရွိၿဗိတိန္ႏုိင္ငံသား ၁၆၁၅ ဦးပါဝင္သည္။

သုေတသနအဖဲြ႕သည္ ၎တို႔ထံမွေသြး နမူနာမ်ားကိုရယူထားၿပီး အိပ္စက္သည့္ၾကာ ခ်ိန္၊ အစား အစာစား ေသာက္မႈ၊ ခါးအတုိင္း အတာ၊ ေသြးေပါင္ခ်ိန္စသည္တို႔အျပင္ အလံုး စုံေသာ ခႏၶာကိုယ္တြင္းက်န္းမာေရးႏွင့္ဆက္စပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလံုးကို မွတ္တမ္းရယူ ထားသည္။

အဆိုပါ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားအရ တစ္ညလွ်င္ ေျခာက္နာရီၾကာအိပ္စက္သူ၏ ခါး အတိုင္း အတာသည္ တစ္ညလွ်င္ကိုးနာရီ ၾကာအိပ္စက္သူ၏ ခါးအတိုင္းအတာထက္ ၃ စင္တီမီ တာပို လာသည္ကိုေတြ႕ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္အိပ္စက္ခ်ိန္နည္းပါးသူသည္ ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္ ပိုမိုျမင့္တက္လာသည္ ဟု အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ေၾကာင္း သိပၸံပညာျပည္သူ႔ စာၾကည့္တိုက္ အမည္ ရွိဂ်ာ နယ္တြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔ျပင္ အိပ္ခ်ိန္နည္းပါးျခင္းသည္ ဆီးခ်ဳိ ႏွင့္အျခားေသာခႏၶာကိုယ္တြင္းက်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕တဲ့မႈ မ်ားကို  ပိုမိုျဖစ္ပြားေစႏုိင္ေၾကာင္းသုေတသနပညာရွင္မ်ားကယံုၾကည္ထားသည္။

လက္ရွိကမၻာေပၚတြင္ အဝလြန္သူဦးေရသည္ ၁၉၈ဝ ျပည့္ႏွစ္ႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ႏွစ္ ဆပိုမို မ်ားျပားလာေၾကာင္း၊ ထိုသို႔အဝလြန္ ျခင္းသည္ အျခားေသာေရာဂါမ်ားကိုပိုမိုျဖစ္ ပြားေစ ရန္တြန္း အားေပးေၾကာင္း၊အထူးသျဖင့္ အုပ္စု(၂)ဆီးခ်ဳိေရာဂါကို ပိုမိုျဖစ္ေစႏုိင္ ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လူမ်ားမည္သည့္အတြက္ ေၾကာင့္ အဝလြန္လာသည္ကိုသိရွိျခင္းသည္ ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရး အတြက္ အေရးပါေသာ အေျဖတစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသနပညာ ရွင္ ဂရက္ ေပါ့ တာကဆိုသည္။

ဆက္လက္ၿပီး အိပ္ခ်ိန္နည္းပါးျခင္းသည္ ေသြးအတြင္းရွိ သိပ္သည္းဆျမင့္မားေသာ လီပိုပ႐ို တိန္း (HDL) ကို လက္စထေရာ ပမာဏကိုေလ်ာ့က်ေစေၾကာင္းေတြ႕ရွိထားၿပီး၎သည္လည္း  အျခား ေသာက်န္းမာေရးျပႆနာမ်ားကိုျဖစ္ေပၚေစႏုိင္သည္။အဆိုပါကိုလက္စထေရာမ်ားသည္ ေသြးလည္ပတ္မႈအတြင္းရွိ အႏၲရာယ္မ်ားေသာ အဆီကို ဖယ္ရွား ရာတြင္ကူညီေပးႏုိင္သည္။

ယင္းကိုလက္စထေရာပမာဏအမ်ားအျပား ရွိေနျခင္းက ႏွလံုးေရာဂါကဲ့သို႔ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္ သည့္က်န္းမာေရးျပႆနာမ်ားကို တား ဆီးကာကြယ္ေပးႏုိင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္စက္ခ်ိန္အျပည့္ အဝရရွိ ေရးသည္ ကိုယ္တြင္း က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္း ယခု သုေတသနျပဳ ေလ့လာမႈက ၫႊန္ျပေနသည္။ သို႔ေသာ္ လူတစ္ဦး အနည္းဆံုး ရွိရမည့္ အိပ္စက္ခ်ိန္ အတိအက်ကို မူ မသတ္မွတ္ႏုိင္ေသးဘဲ ေနာက္ဆံုး ရရွိထားသည့္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအရ အရြယ္ ေရာက္ၿပီးသူမ်ား အားလံုးအတြက္ အိပ္ခ်ိန္ ခုနစ္ နာရီမွ ကိုးနာရီ လိုအပ္ေၾကာင္း အတည္ ျပဳထားသည္။

 ေခတ္သစ္သိပၸံ သုေသသန ထက္ျမတ္ စုစည္းသည္

Read 614 times Last modified on Thursday, 03 August 2017 14:11