SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားေဆးတစ္ပါး က်န္းမာျခင္းသည္လာဘ္တစ္ပါး

Sunday, 17 February 2019 15:22 font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

ၿပီးခဲ့တဲ့တစ္လကေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ၾကည့္ရင္း အံ့ၾသေနမိခဲ့တယ္။ ေဘာင္းဘီေရွာ့ပင္ အတိုေလးဝတ္ထားၿပီး အေပၚပိုင္း ဗလာႀကီးနဲ႔ အခန္းထဲက ကိုယ္လံုးေပၚမွန္ေရွ႕ရပ္ရင္းေပါ့။ ''ငါဒီေလာက္ေတာင္ ဝေနပါေရာလား။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေပါင္ ၁၁ဝ ျပည့္ဖို႔ မနည္းႀကိဳးစားခဲ့ရတာ။ Casilan 90 ကို ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ေမႊေသာက္၊  ဝိတ္ေတြမ၊  ငွက္ေပ်ာသီးေတြ အဖီးလိုက္ဝယ္စားနဲ႔ ဝိတ္တက္ေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ။ ခုနယ္ေဆး႐ုံမွာ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ အျဖစ္ တာဝန္က်တာ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ေတာ့ ေပါင္ခ်ိန္ ၁၄၅ ေပါင္ကိုမွ (အရပ္ကမရွည္ေတာ့) ဗိုက္ကစူထြက္ေနၿပီ။ ဒီအတိုင္းသာ ဆက္သြားရင္ အဝလြန္ေတာ့မယ္။ မျဖစ္ဘူး အားကစားျပန္လုပ္မွ'' အားကစားျပန္လုပ္မယ္ ေတြးေနတာလည္း အေတာ္ၾကာေန ပါၿပီ။ ဝတ္ေနက် အက်ႌေတြဝတ္မရေတာ့လို႔ Size  တိုးၿပီးဝယ္ရတိုင္း၊ ေတာ္ေတာ္ဝလာတယ္ေနာ္လို႔  အသိေတြကေျပာတိုင္း အားကစားျပန္လုပ္မယ္ျပန္လုပ္မယ္နဲ႔ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့။ ဒီတစ္ခါေတာ့ လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေတာ့မယ္လို႔ မွန္ေရွ႕ရပ္ရင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ပါတယ္။ အားကစားပံုမွန္ လုပ္ျဖစ္လာတာနဲ႔ လူက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈလည္း ပိုရွိလာတယ္။ အေကာင္းျမင္တတ္ လာတယ္။ အလုပ္မွာလည္းေပါ့ပါးတက္ႂကြလာတယ္။ လူလည္း ပိုဝမလာေတာ့ပါဘူး။ တျဖည္းျဖည္းခႏၶာကိုယ္ျပန္က်စ္ လာေတာ့မွာပါ။ အားကစားလုပ္ျခင္းရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးေတြကို ကြ်န္ေတာ္သိတာ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေပါ့ေပါ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနၿပီး အားကစားနဲ႔ေဝးကြာတဲ့ အက်င့္ဆိုးႀကီးမွာ က်င္လည္ေနခဲ့မိတာပါ။ ခုေတာ့ဗိုက္က Alarm ေပးလိုက္လို႔ အက်င့္ဆိုးႀကီးကို တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ အားကစားကိုပံုမွန္ မလုပ္ျဖစ္သူမ်ားမွာ အားကစား၏အက်ဳိးကိုမသိလို႔ မလုပ္သူမ်ားႏွင့္သိေသာ္လည္း မအားလို႔(အခ်ိန္မေပးႏိုင္လို႔) မလုပ္ႏိုင္သူမ်ားဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိႏိုင္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အားကစား၏အက်ဳိးကို ျပည္သူေတြ သိရွိလာေစရန္ႏွင့္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္သူေတြ အတြက္လည္း  အလုပ္ခြင္အတြင္း ေလ့က်င့္ႏိုင္ေသာ အားကစားနည္းမ်ားကို သိရွိလုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္လည္း မိမိတို႔၏ ဝန္ထမ္းမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာေစေရးကို ေရွး႐ႈၿပီး လုပ္ငန္းခြင္တြင္း အားကစားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ အားကစားႏွင့္ ကာယပညာ ဦးစီးဌာနႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ေဆာင္ ေပးထားသင့္ပါတယ္။ အားကစားႏွင့္ လူထုတစ္သားတည္း က်လာေစဖို႔ရာ လူႀကီးမ်ားရဲ႕အခန္းက႑ဟာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ေရွ႕ေဆာင္ႏြားလား ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားမွ ေနာက္ႏြားစဥ္စိုက္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္လိုက္၏ ဆိုတဲ့အတိုင္း လူႀကီးမ်ားထံမွ လူငယ္မ်ားက လက္ဆင့္ကမ္းသင္ယူၾကရတာျဖစ္လို႔ လူႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ က်န္းမာေရး အသိျမႇင့္တင္ၿပီး အားကစားကိုပံုမွန္လုပ္ကာ လမ္းျပေကာင္းမ်ားျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကရပါမယ္။ ထို႔ျပင္ လူငယ္မ်ားကို အားကစားက႑မွာ အားေပးအားေျမႇာက္ လုပ္ေပးရပါမယ္။ မိဘမ်ားအေနျဖင့္ သားသမီးမ်ားကို စာေပမွာပဲ အားေပးေနတာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘဲ ဗလငါးတန္ျပည့္စံုလာဖို႔ ရည္စူးသင့္ပါတယ္။ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္ဟာ ခႏၶာကိုယ္ေရာ၊ ဥာဏ္ပညာေရာ၊ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းေရာ အေကာင္းဆံုး ဖြံံ႕ၿဖိဳးေနခ်ိန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ အားကစားကိုပံုမွန္ လုပ္ျခင္းျဖင့္ အရပ္အေမာင္းအပါအဝင္ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြားမႈကိုေရာ၊ ဥာဏ္ရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေရာ၊ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းမြန္မႈကိုပါ အားကစားက ျမႇင့္တင္ေပးပါတယ္။ ကေလးငယ္မ်ားရဲ႕ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အားကစားဟာ အေရးပါလွပါတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို အားကစားႏွင့္ ကာယလႈပ္ရွားမႈ အေလ့အက်င့္ ရသြားေစတဲ့အခါ ထိုအက်င့္မ်ားက ေက်ာင္းျပင္ပကိုပါ ေရာက္ရွိသြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လူထုအတြင္း အားကစားလႈပ္ရွားမႈမ်ား တစိမ့္စိမ့္စီး ဝင္သြားမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အားကစားကိုပံုမွန္ လုပ္ျဖစ္လာတဲ့အခါ အားကစား စိတ္ဓာတ္မ်ားက ႏွလံုးသားမွာ အျမစ္တြယ္လာပါတယ္။ အားကစားစိတ္ဓာတ္မွာ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ မိမိကိုယ္ကိုေလးစားျခင္းႏွင့္ အျခားသူမ်ားအေပၚ ေလးစားျခင္း၊ အသင္းလိုက္ေဆာင္ရြက္တတ္ျခင္း၊ စည္းကမ္းလိုက္နာျခင္း စတဲ့ စံတန္ဖိုးေတြပါဝင္ေနပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ႐ႈံးနိမ့္မႈေတြကိုလည္း အေကာင္းဆံုး ရင္ဆိုင္တတ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားကစား စိတ္ဓာတ္ရိွေနတဲ့ အခါမွာ ေလာကဓံကိုေကာင္းေကာင္း ရင္ဆိုင္တတ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစားကို ပံုမွန္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားမွာ ေသြးလည္ပတ္မႈ ေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ရွိ ဆဲလ္မ်ား ေအာက္ဆီဂ်င္ေကာင္းစြာ ရေစျခင္း၊ လူငယ္မ်ားတြင္ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြားေစေသာ ေဟာ္မုန္းပိုမိုထြက္ေစျခင္း၊ ႂကြက္သားႏွင့္ အ႐ိုးအဆစ္မ်ား သန္မာေစျခင္း၊ အဆီပိုမ်ားကိုေလာင္ကြၽမ္းေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္း၊ ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ဳိ၊ ႏွလံုး၊ အ႐ိုးပါးႏွင့္ အ႐ိုးက်ီးေပါင္း ေရာဂါမ်ားကို ကာကြယ္ေပးျခင္း၊ အစာေၾကျခင္း၊ ခံတြင္းေကာင္းျခင္း၊ အိပ္ေကာင္းျခင္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေလွ်ာ့ခ်ၿပီး တက္ႂကြလန္းဆန္းေစျခင္း စတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ တရားသေဘာျဖင့္ ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ကြၽန္္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကို မပိုင္ၾကပါဘူး။ တစ္ဘဝစာ အငွားခႏၶာႀကီးမွာ လာေနၾကရတာပါ။ ဒီခႏၶာႀကီးက မက်န္းမာရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ ေဝဒနာခံစားေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိဘဲ စီးေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဟာ အပ်က္ျမန္သလို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈမရွိတဲ့ခႏၶာဟာ အပ်က္အစီး အဆံုးအ႐ႈံး ျမန္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အားကစားလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝမွာ သင္ခန္းစာႏွစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳကရတဲ့ သင္ခန္းစာနဲ႔ သူတစ္ပါးေတြရဲ့ အေတြ႕အႀကံဳကရတဲ့ သင္ခန္းစာတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မူးယစ္ေဆးရဲ႕ဆိုးက်ဳိးေတြကို ကိုယ္တိုင္ မူးယစ္ေဆးစြဲၿပီးမွသိလွ်င္ ျပန္ျပင္ဖို႔မလြယ္သလို မက်န္းမာျခင္းရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးေတြကို ေရာဂါျဖစ္ၿပီးမွသိလွ်င္ ျပန္လည္က်န္းမာဖို႔ လြယ္ခ်င္မွလြယ္ပါလိမ့္မယ္။ မိဘေတြရဲ႕ ေမတၱာနဲ႔ေက်းဇူးကို မိဘေတြမရွိေတာ့မွသိလွ်င္ ျပန္ျပင္လို႔မရသလို က်န္းမာျခင္းရဲ့ေကာင္းက်ဳိးေတြကို ေရာဂါျဖစ္မွသိလွ်င္ ေနာက္က်သြားတတ္ တာမို႔ သူတစ္ပါးရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳေတြကေန သင္ခန္းစာယူၿပီး  ေရာဂါမျဖစ္ခင္ က်န္းမာသန္စြမ္းေနေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဆာင္းရာသီ၌  ၿမိဳ႕ေပၚေက်ာင္းမ်ားက ဦးစီးၿပီး စက္ဘီးၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပေပးေနသလို  ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားက ဦးစီးၿပီးလည္း အေျပးၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပေပးေနၾကတာ အားရစရာရွိလွပါတယ္။ ဒါေတြဟာ လူထုက အားကစားကို အေလးထားလာတာရဲ႕ ျပယုဂ္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပိုမိုက်န္းမာႀကံ့ခိုင္တဲ့ မ်ဳိးဆက္ေတြ ေပၚထြန္းလာမယ့္ နိမိတ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ''အစပိုင္းမွာ ငါတို႔က အေလ့အက်င့္ေတြကိုလုပ္။ ေနာက္ပိုင္းက် အေလ့အက်င့္ေတြက ငါတို႔ကိုလုပ္'' ဆိုတဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေလ့အက်င့္ေတြက ျပ႒ာန္းတဲ့ဘဝမွာရွင္သန္ၾကရတာပါ။ က်န္းမာ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘဝကိုရဖို႔ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားပံုမွန္လုပ္ျခင္းဆိုတဲ့ အေလ့အက်င့္ကိုေမြးျမဴရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္''အာေရာဂ်ံ ပရမံ လာဘံ'' ဆိုတဲ့စကားကို ေရာဂါျဖစ္မွသတိမရဘဲ ခုကတည္းက မပ်က္ႏွလံုးသြင္းထားၿပီး အားကစားကို ပံုမွန္လုပ္ေနသင့္ ပါေၾကာင္း သတိေပးႏိႈးေဆာ္ လိုက္ရပါတယ္။

ေဒါက္ေဇာ္

Read 288 times Last modified on Sunday, 17 February 2019 15:22