SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

ဆီးခ်ဳိ ေဝဒနာရွင္မ်ားအတြက္ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား

Friday, 15 February 2019 10:16 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

ေရွးယခင္က လူသားမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ရိွေသာ ေရာဂါအမ်ားစုမွာ ကူးစက္တတ္ေသာ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ၿပီး ယေန႔ေခတ္တြင္ မကူးစက္တတ္ေသာ ေရာဂါမ်ားက ပို၍ဒုကၡေပးလ်က္ ရိွသည္ကို ေတြ႕ရိွရသည္။ ၎ေရာဂါဆိုး မ်ားတြင္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါသည္လည္း တစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့ဆီးခ်ဳိအဖြဲ႕၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ဆီးခ်ဳိေဝဒနာရွင္ေပါင္း ၄၅၁ သန္းအထိ ရိွေနသည္ကို ေတြ႕ရိွရသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါေၾကာင့္ ၁ဝ စကၠန္႔တိုင္းတြင္ လူတစ္ဦးႏႈန္းျဖင့္ ေသဆံုးေနၿပီး စကၠန္႔ ၃ဝ တိုင္းတြင္

လူတစ္ဦး မသန္မစြမ္း ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရိွရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စစ္တမ္းမ်ားအရ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါရွိသူမ်ားမွာ စုစုေပါင္းလူဦးေရ၏ ၁ဝ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရိွၿပီး ကနဦးဆီးခ်ဳိ ေဝဒနာရွင္မ်ားမွာ  ၁၉ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရိွသည္။   ဤႏွစ္ခုကို ေပါင္းၾကည့္ပါက ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ရိွေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသားသံုးဦးတြင္ တစ္ဦးခန္႔မွာ အနည္းဆံုး ကနဦးဆီးခ်ဳိေရာဂါ ခံစားေနရသည္ကို ေတြ႕ရိွရသည္။

ဤမွ်အျဖစ္မ်ားၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါဆိုးႀကီးကို တစ္ဦးေကာင္း တစ္ေယာက္ေကာင္းျဖင့္ တြန္းလွန္ရန္မွာ လြန္စြာခက္ခဲလွေပသည္။ ျမန္မာစကားပုံတြင္ ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္ရြက္၊ စီးတဲ့ေရဆယ္တဲ့ ကန္သင္း၊ အိတ္ေပါက္နဲ႔ဖားေကာက္ဆိုေသာ စကားပုံမ်ားရိွသည္။ ၎တို႔၏ ဆိုလိုရင္းမွာ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ မိသားစုတစ္စု ထူေထာင္ႏိုင္ရန္အတြက္အိမ္ေထာင္ဦးစီးသာမက အိမ္ရွင္မလည္း အတူတကြ တက္ညီလက္ညီ ႀကိဳးစားရန္ လိုအပ္ေပသည္။

ထိုနည္းတူ ဆီးခ်ဳိေရာဂါဆိုးႀကီးကို တြန္းလွန္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဆရာဝန္တစ္ထမ္း လူနာတစ္ရြက္ ႀကိဳးစားမွသာလွ်င္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ဘဝကိုရရိွေပလိမ့္မည္။ထိုကဲ့သို႔ ႀကိဳးစားႏိုင္ရန္အတြက္    ေနထိုင္စားေသာက္မႈဆိုင္ရာ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို သိရွိထားရန္ လုိအပ္ေပသည္။ ပထမဦးစြာ စားေသာက္မႈနည္းလမ္းမ်ားအနက္မွ အဓိက အစာအုပ္စုႀကီး သုံးခုကို ရွင္းျပလိုသည္။ ၎တို႔မွာ-

    (၁) အင္အားကိုျဖစ္ေစေသာကဆီဓာတ္

    (၂) ကိုယ္ခႏၶာႀကီးထြားေစေသာအသားဓာတ္

    (၃) သက္ေစာင့္ဓာတ္ေခၚ ဗိုက္တာမင္တို႔ျဖစ္သည္။

ကဆီဓာတ္ ျပည့္ဝစြာပါဝင္ေသာ အစားအစာမ်ားကို ဥပမာအေနျဖင့္ ရွင္းျပလိုသည္။  ၎တို႔မွာ- ထမင္း၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ေပါင္မုန္႔၊ ဆန္၊  ဂ်ဳံ၊ ေျပာင္း ႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အစားအစာမ်ား၊ သၾကားႏွင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ အစားအစာမ်ား၊ ထန္းလ်က္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အစားအစာမ်ား၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ သရက္သီး၊ ဖရဲသီး၊ အာလူးႏွင့္ကန္စြန္းဥ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

အသားဓာတ္ ျပည့္ဝစြာပါဝင္ေသာ အစားအစာမ်ားကို ဥပမာအေနျဖင့္ ရွင္းျပလိုသည္။ ၎တို႔မွာ- ၾကက္သား၊ ဝက္သား၊ အမဲသား၊ ဆိတ္သား၊ ငါးအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပုစြန္၊ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ၾကက္ဥ၊ ႏြားႏို႔ႏွင့္ အေစ့အဆန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ျဖစ္သည္။

ဗီတာမင္ၾကြယ္ဝေသာ   အစားအစာမ်ားကို ဥပမာအေနျဖင့္ ရွင္းျပလိုပါသည္။၎တို႔မွာ- ကန္စြန္းရြက္၊ ဟင္းႏုနယ္ရြက္၊ မုန္ညင္းရြက္၊ ဆလတ္ရြက္၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ မုန္လာဥနီ၊ မုန္လာဥျဖဴ၊ ေထာပတ္သီး၊ ကီဝီသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးနဲ႔ သံပရာသီးတို႔ျဖစ္သည္။

အထက္ပါအစာအုပ္စုႀကီး သံုးခုကို ညီၫြတ္မွ်တစြာ စားေသာက္ရန္ လိုအပ္သည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔လူမ်ဳိး၏ ဓေလ့တစ္ခုမွာ  ထမင္းကို အဓိကစားေလ့ရိွၿပီး  အသားငါးကို အနည္းငယ္သာ စားေလ့ရိွသည္။ ထိုသို႔ထမင္းမ်ားမ်ား စားျခင္းျဖင့္ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္မ်ား ျမင့္တက္လာၿပီး ထိုသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ အင္ဆူလင္ေဟာ္မုန္းကို ခႏၶာကိုယ္ရိွ မုန္႔ခ်ဳိအိတ္မွ ထုတ္လႊတ္ေပးရသည္။   ႏွစ္ရွည္လမ်ား အင္ဆူလင္ ထုတ္ေပးရေသာအခါ မုန္႔ခ်ဳိအိတ္မွာ အားနည္းလာၿပီး အင္ဆူလင္ေဟာ္မုန္း မထုတ္လႊတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဆီးခ်ဳိေရာဂါကိုျဖစ္ေစသည္။ ၎ျဖစ္စဥ္ကို ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ထမင္းက်ိန္စာသင့္ျခင္းဟု တင္စားခ်င္သည္။  အသားကို နည္းနည္း စားျခင္းအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထြားသင့္သေလာက္ မႀကီးထြားေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္အသား မ်ားမ်ားစားရန္ လုိအပ္ေပသည္။ ဗီတာမင္ေခၚ သက္ေစာင့္ဓာတ္ကိုလည္း စားေသာက္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။  ထိုသို႔မစားေသာက္ပါက ဗီတာမင္ခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ေရာဂါမ်ား ခံစားရႏိုင္သည္။

အမ်ားစုမွာ   ဗီတာမင္အားေဆးမ်ားကို ေသာက္ေလ့ရိွၿပီး   လြဲမွားေနေသာ အယူအဆတစ္ခုမွာ ဆရာဝန္မၫႊန္ၾကားဘဲ  အားေဆးမ်ားစြာ ေသာက္ေနေလ့ ရိွသည္ကို ေတြ႕ရိွရသည္။ တန္ေဆးလြန္ေဘး ဆိုသည့္အတိုင္း မလိုအပ္ဘဲ ေဆးေသာက္ပါက ေဆး၏ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ခံစားရႏိုင္သည္။

ထို႔ျပင္   ဗီတာမင္ေဆးတြင္လည္း  ေရတြင္ေပ်ာ္ဝင္ေသာ ဘီ၊စီအုပ္စုႏွင့္  အဆီတြင္ ေပ်ာ္ဝင္ေသာေအ၊ ဒီ၊ အီး၊ေက အုပ္စုဟူ၍ရိွသည္။ ေရတြင္ေပ်ာ္ဝင္ေသာ  ေဆးမ်ား လြန္ကဲပါက   မ်ားစြာျပႆနာ မရိွေသာ္လည္း အဆီတြင္ ေပ်ာ္ဝင္ေသာေဆးမ်ား လြန္ကဲပါက အႏၲရာယ္ရိွႏိုင္သည္။

ထို႔ျပင္  လူတစ္ဦးေန႔စဥ္ လိုအပ္ေသာ ကယ္လိုရီအေၾကာင္း ဆက္လက္ ရွင္းျပလိုသည္။လူတစ္ဦး အသက္ရွင္ေနထိုင္ရန္အတြက္ တစ္ေန႔လွ်င္ အၾကမ္းဖ်င္း ကီလိုကယ္လိုရီ ၁၅ဝဝ မွ ၂၅ဝဝ ထိလိုအပ္သည္။   ကယ္လိုရီလိုအပ္ခ်က္မွာ အမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး မတူညီေပ။ သာမန္အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တစ္ေပါင္လွ်င္ ၁၅ ကီလို  ကယ္လိုရီႏႈန္းျဖင့္ တြက္ခ်က္ၿပီး   သာမန္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈနည္းေသာ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ ၁၃ ကီလို ကယ္လိုရီႏႈန္းျဖင့္

တြက္ခ်က္သည္။ (ဥပမာ- ေပါင္ ၁၅ဝ ရိွေသာ အမ်ဳိးသား တစ္ဦးအတြက္ လိုအပ္ေသာ ကီလိုကယ္လိုရီမွာ ၁၅ဝx၁၅=၂၂၅ဝျဖစ္သည္)

အၾကမ္းဖ်င္း ကီလိုကယ္လိုရီ ၁ဝဝ ႏွင့္ညီမွ်ေသာ အစားအစာမ်ားကို ဥပမာအေနျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္းျပလိုပါသည္။၎တို႔မွာ-ထမင္းေလးဇြန္း၊ ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္၊ ေခါက္ဆြဲေလးဇြန္း၊ ခ်ာပါတီတစ္ခ်ပ္၊ Donut  တစ္ဝက္၊ ငွက္ေပ်ာသီးတစ္လံုးခြဲ၊ ပန္းသီးတစ္လံုး၊ လိေမၼာ္သီးႏွစ္လံုး၊  သရက္သီး တစ္လံုးခြဲ၊ 3 in 1 ေကာ္ဖီတစ္ခြက္တို႔ျဖစ္သည္။

ဆီးခ်ဳိေဝဒနာရွင္မ်ားသည္   ပုံမွန္လူမ်ားထက္ ကယ္လိုရီ ေလွ်ာ့စားရန္ လိုအပ္သည္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္မ်ားေသာ   ဆီးခ်ဳိေဝဒနာရွင္မ်ား အတြက္ တစ္ေန႔လွ်င္ ၅ဝဝ မွ ၇၅ဝ ကီလိုကယ္လိုရီအထိ ေလွ်ာ့စားရန္ လိုအပ္သည္။

တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသည္ ဆီးခ်ဳိတက္မွာ စိုးရိမ္ၿပီး အစာကို လုံးဝနီးပါးမစားဘဲ ေနေလ့ရိွၾကသည္။ ထိုအယူအဆမွာ မွားယြင္းေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။

အစာမစားဘဲေနပါက  ခႏၶာကိုယ္မွ တန္ျပန္ထိန္းညိႇေဟာ္မုန္းမ်ား ထြက္လာၿပီး ၎ေဟာ္မုန္းမ်ားသည္  ဆီးခ်ဳိပို၍တက္ေစသည္။ ထို႔ျပင္ အစာမစားဘဲေနျခင္းအားျဖင့္ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ပြားႏိုင္သည္။

ေနာက္တစ္ခု အေနျဖင့္ Plate Model နည္းကို  ဆက္လက္ရွင္းျပလိုသည္။ ထမင္းစားေတာ့မည္ဆိုပါက ပန္းကန္ျပား တစ္ခ်ပ္ကိုယူၿပီး စိတ္မွန္းျဖင့္ ေလးပုံပံုပါ။ထို႔ေနာက္ ႏွစ္ပုံကို အသီးအရြက္ထည့္ၿပီး က်န္တစ္ပုံကို အသားငါးႏွင့္ ေနာက္ဆံုး တစ္ပုံကို ထမင္းထည့္၍စားပါ။

ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဆီးခ်ဳိသမားမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရန္၊ေရွာင္ရန္မ်ားကို ရွင္းျပလိုသည္။၎တို႔မွာ-ကစီဓာတ္ပါဝင္မႈမ်ားေသာ အစားအစာမ်ားကို ေလွ်ာ့စားပါ။ အခ်ဳိလြန္ကဲေသာ အစားအစာမ်ားကို ေရွာင္ပါ။ အဆီအအိမ့္မ်ားကို ေရွာင္ပါ။ အသားငါးကို သင့္တင့္မွ်တေအာင္ စားပါ။ အမွ်င္ဓာတ္ပါဝင္ေသာ အစားအစာမ်ားကို မ်ားမ်ားစားပါ။ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ပါ။ အဝမလြန္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈကိုေလွ်ာ့ခ်ပါ။ အငန္ေလွ်ာ့စားပါ။ အရက္အလြန္အကြၽံ ေသာက္ျခင္းကို ေရွာင္ပါ။ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းကို ေရွာင္ပါ။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈကို မွန္မွန္လုပ္ပါ။ (တစ္ေန႔နာရီဝက္၊ တစ္ပတ္လွ်င္သုံးရက္မွ ငါးရက္ခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ပါ)။

အထက္ပါ ေနထိုင္စားေသာက္မႈဆိုင္ရာ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံးပါက က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာ လူမႈဘဝကို ရရိွမည္မွာ မလြဲဧကန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ ရပါသည္။      

ေဒါက္တာ သိန္းစုိးထြန္း

Read 160 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Friday, 15 February 2019 10:19