SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

တစ္ကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးႏွင္႕က်န္းမာေရး

Wednesday, 20 February 2019 10:30 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕က်န္းမာေရးအတြက္ တစ္ကုိယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးဟာ အေရးအပါဆံုး ျဖစ္တယ္။ တစ္ကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အခ်က္ေတြက  ေန႔စဥ္ေရခ်ဳိးျခင္း၊ သြားတိုက္ျခင္း၊ သြားၾကားညပ္အစာမ်ား ထုတ္ျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ျခင္း၊ လက္ေဆးျခင္း၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ လက္ကိုင္ပဝါ အသံုးျပဳမႈ၊ လက္သည္းေျခသည္း မွန္မွန္ျဖတ္မႈ၊ ရာသီဥတုနဲ႔ ေလ်ာ္ညီေအာင္ ေနထိုင္မႈတို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ေရခ်ဳိးျခင္းဟာ  လူ႔အေရျပားမွာကပ္ၿငိေနတဲ့  ဖုန္၊ အညစ္အေၾကး၊ ပိုးမႊားတို႔ကို ဖယ္ရွားေရးျဖစ္တယ္။ ေရခ်ဳိးဖို႔ အေျခအေနမေပးတဲ့ ေတာတြင္း စခန္းခ်ျခင္း၊ ေရျပတ္လပ္ျခင္း၊ မက်န္းမာျခင္းတို႔ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ေရဖတ္တိုက္ေပးႏိုင္တယ္။ ေရခ်ဳိးျခင္းက ခႏၶာကိုယ္ အပူခ်ိန္ကိုက်ေစတယ္။ အပူမ်ားတဲ့အခ်ိန္မွာ အက်ဳိးရွိေပမယ့္ ေအးျမတဲ့အခ်ိန္၊ ကိုယ္ခံအားနည္းတဲ့ အခ်ိန္ ညေနပိုင္း၊ ညပုိင္းမွာေရခ်ဳိးရန္ သင့္၊ မသင့္ စဥ္းစားၿပီးမွခ်ဳိးသင့္တယ္။  အေအးပတ္ျခင္း၊   ေလျဖတ္ျခင္း ျဖစ္တတ္တယ္။

သြားမွန္မွန္တိုက္ျခင္းဟာ တစ္ကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးအတြက္ အေရးပါတယ္။ ဖလူအို႐ြိဳက္ပါတဲ့ သြားတိုက္ေဆးနဲ႔ တစ္ေန႔ႏွစ္ႀကိမ္၊ႏွစ္မိနစ္ခန္႔ မနက္နဲ႔အိပ္ခါနီး ညဘက္မွာ မွန္ကန္ေစ့စပ္စြာ တိုက္ေပးသင့္တယ္။ သြားၾကားညပ္အစာမ်ား ထုတ္ျခင္း သြားတိုက္႐ံုျဖင့္  သြားနဲ႔ခံတြင္း က်န္းမာေရး မျပည့္စံုပါ။

သြားၾကားညပ္ေနတဲ့အစာကိုသြားၾကားညပ္ထုတ္  ပိုးႀကိဳးနဲ႔ထုတ္ရမယ္။

ႏူးညံ့တဲ့အပ္ခ်ည္ႀကိဳးသံုးႏိုင္တယ္။  သြားအတြက္  ေရရွည္ရည္မွန္း ထားရွိဖို႔    ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ ေဆးငံုျခင္း၊  ကြမ္းစားျခင္းျဖတ္သင့္ပါတယ္။

ေခါင္းေလွ်ာ္ျခင္းဟာ ဆံပင္နဲ႔ ဦးေရျပားမွာ ကပ္ၿငိေနတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြ၊ ေဗာက္ေတြ၊ ပိုးမႊားေတြဖယ္ေပးတယ္။အနည္းဆံုး တစ္ပတ္ႏွစ္ႀကိမ္ ေခါင္းေလွ်ာ္သင့္တယ္။ ေရခ်ဳိးတိုင္း ေခါင္းမေလွ်ာ္သင့္ပါ။ ေရခ်ဳိးတိုင္း ေခါင္းေလာင္း ခ်ဳိးရင္  ဦးေရျပား အၿမဲစိုေနတာေၾကာင့္   အေအးမိႏုိင္တယ္။

လက္ေဆးျခင္းဟာ တစ္ကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးအတြက္ အေရးပါဆံုး ျဖစ္တယ္။ လက္ကတစ္ဆင့္ ေရာဂါေတြ ကူးစက္တတ္လို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ထမင္းမစားခင္မွာ၊ အညစ္အေၾကး ကိုင္တြယ္အၿပီးမွာ၊ အိမ္သာတက္အၿပီးမွာ လက္ကိုဆပ္ျပာနဲ႔ အနည္းဆံုးစကၠန္႔ ၂ဝ ေက်ာ္ၾကာ နည္းစနစ္မွန္စြာ စင္ၾကယ္စြာ ေဆးေၾကာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ဝတ္စားဆင္ယင္မႈၾကည့္ရင္ သန္႔ရွင္းတဲ့၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့၊ အပူအေအးမွ်တတဲ့ အဝတ္အစားေတြ  ဝတ္ဆင္ျခင္းဟာ အေရးႀကီးတယ္။

မသန္႔ရွင္းတဲ့  တစ္ပတ္ေက်ာ္ၾကာဝတ္ဆင္တဲ့ အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္ျခင္းဟာ ေရာဂါပိုးရွိေနႏိုင္ၿပီး ကူးစက္ႏိုင္တယ္။ အဝတ္ကို ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္ လွန္းရင္ေနေရာင္မွာ လွန္းတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။ေနေရာင္က ကပ္ၿငိေနတဲ့ ပိုးအားလံုးနီးပါးကို ေသေစတယ္။ မီးပူတိုက္ၿပီး ထားရမယ္။

ႏွာေခ်ေခ်ာင္းဆိုးရင္၊ စကားက်ယ္ေလာင္စြာေျပာရင္၊ သီခ်င္းေအာ္ဆိုရင္ တျခားသူထံ ေရာဂါကူးစက္ႏိုင္တယ္။ တစ္႐ွဴး သို႔မဟုတ္ လက္ကိုင္ပဝါအုပ္ကာ ႏွာေခ်၊ ေခ်ာင္းဆိုးျခင္း ျပဳရမယ္။ တီဘီေရာဂါ၊ တုပ္ေကြးေရာဂါတို႔ ကာကြယ္ တယ္။

လက္သည္းေျခသည္း ပံုမွန္ညႇပ္ေပးသင့္တယ္။ လက္သည္းၾကား၊ ေျခသည္းၾကားမွာ ကပ္ၿငိေနတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြမွ ေရာဂါကူးစက္ျခင္း ကာကြယ္ေပးတယ္။ ကိုယ္ပိုင္လက္သည္းညႇပ္၊ မိသားစုပိုင္ လက္သည္းညႇပ္ ရွိသင့္ပါတယ္။

ေရခ်ဳိးၿပီးရင္၊ ေခြၽးထြက္ၿပီးရင္၊ မိုးစိုၿပီးရင္ သန္႔ရွင္းတဲ့ တဘက္(ပဝါ)နဲ႔ ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္ သုတ္ေပးရမယ္။ ခ်ဳိင္းၾကား၊ ရင္သား၊ ကပ္ပယ္အိတ္၊ ေပါင္ၾကား၊ လက္ေခ်ာင္း၊ ေျခေခ်ာင္းၾကား၊ ဆံပင္နားရြက္ အေနာက္ဘက္ စတဲ့ေနရာတြင္ စိုစြတ္ရင္ မႈိေပါက္ပြားကာ အေရျပားေရာဂါ ရတတ္ပါတယ္။

ကိုယ္ပိုင္တဘက္(ပဝါ) ရွိသင့္ပါတယ္။ ေျခအိတ္၊ အေႏြးထည္ အၿမဲေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။ ပူအိုက္တဲ့ရာသီျဖစ္ေပမယ့္ ႐ုတ္တရက္ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ျဖစ္လာရင္ အေႏြးထည္၊ ေျခအိတ္၊ ေခါင္းစြပ္လိုအပ္တဲ့ အတြက္ ခ်က္ခ်င္းဝတ္ပါမွ အေအးပတ္ျခင္း ကာကြယ္ႏိုင္ပါမယ္။ အိပ္ရာထဲမွာလည္း အေႏြးထည္၊ ေျခအိတ္၊ လက္အိတ္၊ ေစာင္တို႔ထားရွိရမယ္။ တစ္ေရးႏိုးခ်ိန္မွာ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ျဖစ္လာရင္  အဆင္သင့္ ဝတ္ဆင္သင့္တယ္။ 

ေဆာင္းရာသီမွာ အခန္းေအာင္းေနေလ့ရွိလို႔  ျပင္ပအလင္းေရာင္၊ ေနေရာင္တို႔နဲ႔ ထိေတြ႕မႈနည္းရင္ ဆက္ဒ္ေရာဂါ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဆက္ဒ္ေရာဂါျဖစ္တဲ့အခါ ဆက္ဒ္ဓာတုပစၥည္း တစ္မ်ဳိးထြက္ရွိၿပီး ဆီ႐ိုတိုနင္ကို က်ေစပါတယ္။ ဆီ႐ိုတိုနင္က  ေပ်ာ္ရႊင္မႈျဖစ္ေစတယ္။ ဆီ႐ိုတိုနင္နည္းရင္ မေပ်ာ္ရႊင္ဘဲ ဝမ္းနည္းမႈျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆက္ဒ္ေရာဂါ မျဖစ္ရေအာင္ ေအးတဲ့ရာသီမွာ အိမ္တြင္းအၿမဲေအာင္းမေနဘဲ အျပင္ထြက္၊ ေနေရာင္ခံျခင္း၊ ေန႔စဥ္အားကစား နာရီဝက္မွတစ္နာရီ(အေျပး၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ စက္ဘီးစီး၊ေရကူးျခင္း) ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္တယ္။

အေရျပားကို ေနေရာင္ ထိေတြ႕ေစျခင္းက ဗီတာမင္ဒီကို ရေစတယ္။

ေနေရာင္မထိေတြ႕ရင္ ဗီတာမင္ဒီခ်ဳိ႕တဲ့လို႔ ၾကြက္သား အားနည္းျခင္း၊ အနည္းငယ္ထိ႐ုံနဲ႔ အလြန္နာက်င္ျခင္း၊   အိပ္ငုိက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

ေနေရာင္ထဲထြက္ေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ အစားအစာထဲ ဗီတာမင္ဒီၾကြယ္ဝတဲ့ အစား ဥပမာ ပင္လယ္ငါး၊ အားျဖည့္ႏို႔ စတာေတြဟာ ဗီတာမင္ဒီၾကြယ္ဝတယ္။ လိုအပ္ရင္ ဗီတာမင္ဒီ ၆ဝဝ အိုင္ယူကို တစ္ေန႔တစ္ႀကိမ္ ေသာက္သုံး သင့္ပါတယ္။

 ေအးတဲ့အခါေကြးမေနသင့္ဘဲ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ  ေန႔စဥ္နာရီဝက္လုပ္ၿပီး ေခြၽးထြက္ၿပီးမွ ေရခ်ဳိးသင့္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ ေႏြးေထြးေစ႐ုံမက  အဆစ္အမ်က္ေတာင့္တင္းျခင္း၊ ကိုက္ခဲျခင္း၊ အ႐ိုးပါးျခင္းကုိ ကာကြယ္ႏိုင္တယ္။ အဝလြန္ျခင္း ေလ်ာ့က်ေစတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းေပးျခင္းသည္  အဆစ္မ်ား တာဝန္ေလ်ာ့ေစတယ္။  

ေဒါက္တာ လြင္သန္႕

Read 128 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Wednesday, 20 February 2019 10:31