SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

အိုေစာမျဖစ္ဖုိ႔ ေရွာင္ၾကေဆာင္ၾကစို႔

Friday, 01 March 2019 10:12 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

လူ၊ တိရစၧာန္၊ သစ္ပင္ စတဲ့ သက္ရွိအရာအားလံုး အသက္အရြယ္ ႀကီးလာျခင္းႏွင့္ အိုမင္းရင့္ေရာ္မႈ ျဖစ္စဥ္ကို တားဆီး၍ မရႏိုင္တာ ေလာကဓမၼတာပါ။ အသက္တစ္ႏွစ္ ပိုႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် ခႏၶာကိုယ္၏ ဇီဝကမၼ ျဖစ္စဥ္ေတြေျပာင္းလဲလာၿပီး အေရျပားမွာ အစိုဓာတ္ဆံုး႐ံႈးကာ အသားအေရ ထိခိုက္ပ်က္စီး လြယ္လာပါေတာ့တယ္။သို႔ေသာ္ မစိုးရိမ္ပါႏွင့္။ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေသာ အေနအထိုင္၊ အစားအေသာက္ႏွင့္ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားက အိုမင္းျခင္းနိယာမကို  အတန္ငယ္ ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။

ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ႐ိုးရွင္းလြယ္ကူေသာ သဘာဝ နည္းလမ္းေလးမ်ားျဖင့္ အိုေစာမျဖစ္ေစဖို႔ ေရွာင္ႏိုင္ ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစရန္ အႀကံျပဳလိုပါတယ္။

ေရဝဝေသာက္ပါ

လူ႔ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို ေရဓာတ္ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွလြဲ၍ က်န္ေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ သြားလာလႈပ္ရွား ေနရသျဖင့္ ကုန္ခန္းသြားေသာ ေရဓာတ္ကို အခ်ိန္မီျပန္လည္ ျဖည့္တင္းႏိုင္ဖို႔ အထူူးလိုအပ္ပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူတိုင္း တစ္ေန႔လွ်င္ ေသာက္ေရသန္႔ ရွစ္ဖန္ခြက္ထက္မနည္း ေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္တြင္း အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ ေရအလံုအေလာက္ရွိေနမွသာ အစာေျခလမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေခ်ာေမြ႕စြာ ျဖတ္သန္းေခ်ဖ်က္ ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ခႏၶာကုိယ္တြင္း ေရဓာတ္ျပည့္ဝေနမွ သာလွ်င္ ကိုယ္ထဲမွ မလိုလားအပ္ေသာ အဆိပ္အေတာက္မ်ားကို ဆီး၊ ဝမ္း၊ ေသြး၊ ေလ စသည့္ဓာတ္ႀကီး(၄)ပါးအျပင္ ေခြၽးအျဖစ္ စြန္႔ထုတ္ႏိုင္၍ ဓာတ္သဘာဝ မွ်တေစတာေၾကာင့္ အသားအေရစိုျပည္ေကာင္းမြန္ကာ အရြယ္တင္ ႏုပ်ဳိလာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

အိပ္ေရးဝဝအိပ္ပါ

က်န္းမာေရး သုေတသီမ်ား၏ အဆိုအမိန္႔အရ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေကာင္းဆံုး အိပ္ရာဝင္ခ်ိန္ဟာ ည ၉ နာရီျဖစ္သင့္ၿပီး တစ္ညတာလုံး အတြက္ အိပ္စက္အနားယူ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ဟာ အနည္းဆံုး ခုနစ္နာရီမွ ရွစ္နာရီ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။အိပ္ေရးမဝပါက အက္စထ႐ိုဂ်င္ေဟာ္မုန္းမ်ား ထြက္ရွိလာၿပီး အစားမ်ားမ်ား စားမိကာ အဝလြန္ျခင္း၊ အိပ္ေရးပ်က္၍ စိတ္မရႊင္လန္းျခင္း၊ စိတ္သြားတိုုင္း ကိုယ္မပါျခင္း၊ အသားအေရ ေပ်ာ့တြဲလာျခင္း၊   အသားအေရေပၚတြင္  အမည္းစက္ေျပာက္မ်ား ေပၚလာျခင္း၊ မ်က္ဝန္းတစ္ဝိုက္ အေရးအေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္လြယ္ျခင္း၊ မွတ္ဉာဏ္အား က်ဆင္းျခင္း စသည့္ အႀကိဳဇရာေရာဂါမ်ားႏွင့္ မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ ရႏိုင္ပါတယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေလွ်ာ့ခ်ပါ

လူသားတိုင္း အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရွိၾကစၿမဲပါ။ စိတ္ဖိစီးျခင္းက အရြယ္မတိုင္မီ ေစာေစာစီးစီး အိုမင္းျခင္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္ႏႊယ္ေနပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္လာသည္ႏွင့္အမွ် ခႏၶာကိုယ္မွ ေဟာ္မုန္းထြက္ရွိမႈ ပံုစံမမွန္ေတာ့ဘဲ ေဟာ္မုန္းမညီမွ်ျခင္း၊ ဆဲလ္မ်ား  ေကာင္းစြာ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ေတာ့ျခင္း၊ ေကာ္လာဂ်င္ဓာတ္မ်ား ေဖာက္ျပန္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာပင္ ဇရာဖိစီး၍ အရြယ္က်လာေစပါတယ္။

မိမိ၏ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ အားငယ္မႈ၊ ဝမ္းနည္းမႈမ်ားကို မိမိစိတ္ကသာလွ်င္ မိမိကိုုယ္တိုင္ ခံယူျဖစ္တည္ေနသည့္အတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈ ေလ်ာ့ပါးသက္သာေအာင္ ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္သာ ႀကိဳးစားေျဖေလွ်ာ့ ေပးရမွာပါ။

သီခ်င္းဖြင့္၍လိုက္ဆိုျခင္း၊ ကခုန္ျခင္း၊ ကေလးငယ္မ်ားကို ေခ်ာ့ျမဴျခင္း၊ အိမ္ေမြးတိရစၧာန္မ်ားျဖင့္   အခ်ိန္ကုန္ျခင္း၊   ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း၊ ေစ်းဝယ္ထြက္ျခင္း၊ ဆံပင္ပံုစံေျပာင္းလဲျခင္း၊  ခရီးထြက္ျခင္း၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူထံတြင္ ခံစားခ်က္ ဖြင့္ဟေျပာဆိုျခင္း၊ သစ္ပင္စိုက္ျခင္း၊ အိမ္ခန္း သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ျခင္း၊ အိမ္တြင္းပရိေဘာဂ ပစၥည္းမ်ားကို ေနရာအေရႊ႕အေျပာင္း လုပ္ျခင္း၊ ေယာဂက်င့္ျခင္း၊ အသက္ျပင္းျပင္း႐ွဴျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္း စသည့္ နည္းလမ္းေကာင္း မ်ားက  ေသြးလည္ပတ္မႈ အားေကာင္းေစသလို   စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်ေစမည့္အျပင္ မျမင္ႏိုင္ေသာ စိတ္စြမ္းအား တစ္မ်ဳိးကိုပါ ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

မ်က္ႏွာကိုအစာေကြၽးပါ

ဗီတာမင္ေအ၊ ဗီတာမင္ဘီ၊ ဗီတာမင္စီ၊ ဗီတာမင္အီးတို႔က အသားအေရကို တင္းရင္းေစကာ ၾကည္လင္ေခ်ာေမြ႕ေစပါတယ္။ ၎ဓာတ္မ်ားပါေသာ လိုးရွင္း၊ ကရင္မ္၊ မိတ္ကပ္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္လိမ္းေပးသင့္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အလွျပင္ပစၥည္းမ်ားကို တာရွည္ခံေအာင္ ဓာတုပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဖန္တီးျပဳျပင္ ထုတ္လုပ္ထားသျဖင့္ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆိုသလို အသားအေရကို ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ပ်မ္းမွ်အမ်ဳိးသမီး ၁ဝ ဦးလွ်င္ ရွစ္ဦးခန္႔က နံနက္ပိုင္း မိတ္ကပ္လိမ္းၿပီးေနာက္ ညေနေရခ်ဳိးသည့္အခါ မ်က္ႏွာသစ္ဆပ္ျပာျဖင့္ ေရခ်ဳိးသန္႔စင္႐ံုေလာက္သာ ျပဳေလ့ရွိပါတယ္။ ယခုလို ပံုမွန္ မ်က္ႏွာေဆးေၾကာ႐ံုမွ်ျဖင့္ မိတ္ကပ္ေၾကးေညႇာ္မ်ား ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ မစင္ၾကယ္ႏိုင္ေပ။ ထိုဓေလ့ျဖင့္ ရက္ရွည္လမ်ား ၾကာေသာအခါ မိတ္ကပ္ အဆိပ္တက္ၿပီး မ်က္ႏွာေပၚတြင္ အမည္းစက္ႏွင့္္ အေရးေၾကာင္းမ်ား ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရက္သတၱပတ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ေလာက္ သဘာဝလတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ သစ္သီးေလးေတြျဖင့္ မ်က္ႏွာေပါင္းတင္ သင့္ပါတယ္။ ဥပမာ သေဘၤာသီးထဲရွိ ပက္ပင္အင္ဇိုင္းဓာတ္က အသားအေရေျခာက္ေသြ႕ျခင္းႏွင့္ အမည္းေရာင္ အစက္အေျပာက္ေတြကို ဖယ္ရွားေပးပါတယ္။ စေတာ္ဘယ္ရီသီးထဲရွိ ဘီတာကယ္႐ိုတင္းႏွင့္ ဗီတာမင္ေအတို႔က  အသားအေရကို ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ ျပဳျပင္ေပးပါတယ္။ ရွားေစာင္းလက္ပပ္ပင္၏ ဂ်ယ္လီအႏွစ္ေတြက မ်က္ႏွာေပၚက အေရးအေၾကာင္းေတြကို ေလ်ာ့ပါးသက္သာေစကာ အသားအေရကို ႏုပ်ဳိေစပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္လုပ္ပါ

ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္ လုပ္ဖို႔ မပ်င္းရိပါႏွင့္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို ပံုမွန္ျပဳလုပ္ျခင္းက မွန္ကန္ေသာ ဘဝေနထိုင္နည္းျဖစ္သလို က်န္းမာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုး သဘာဝကုထံုး တစ္မ်ဳိးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ေသြးလည္ပတ္မႈ အားေကာင္းေစကာ ဦးေႏွာက္၊ႏွလံုး၊ အဆုတ္တို႔ကို ပံုမွန္အလုပ္လုပ္ေစသည့္အျပင္ အသားအေရ သိပ္သည္းက်စ္လ်စ္ၿပီး သက္လံု ေကာင္းေစတာေၾကာင့္  အရြယ္တင္ႏုပ်ဳိ လာေစပါတယ္။ စက္ပစၥည္း အကူအညီမ်ားျဖင့္ အထူးတလည္ ေလ့က်င့္ခန္း မယူႏိုင္သူမ်ားဟာ လမ္းျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွား သြားလာမႈကို  ေလ့က်င့္ခန္းဆန္ဆန္ ခပ္သြက္သြက္ လႈပ္ရွားသြားလာျခင္း၊ အထုိင္ေလွ်ာ့၍  မၾကာခဏ မတ္တတ္ထရပ္ျခင္း  စသည့္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ားကို  ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါ။

အစာလည္းေဆး ေဆးလည္းအစာ

အသားစားမက်ဴးပါႏွင့္။  အသား၊ ငါး၊  အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္္းသီးဟင္းရြက္မ်ားႏွင့္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ သဘာဝသစ္သီးဝလံတို႔ကို မွ်မွ်တတ တစ္လွည့္စီစားေပးပါ။  အထူးသျဖင့္ အမွ်င္ဓာတ္ မ်ားမ်ားပါကာ  အရည္ရြႊမ္းေသာ ေအာ္ဂဲနစ္ဟင္းရြက္မ်ားႏွင့္ သစ္သီးေတြက ေရာဂါေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေဘးဥပဒ္ကင္းေဝးစြာ သဘာဝက်က် တိုက္ထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ထို႔ျပင္ ၎တို႔ကိုစားသံုးျခင္းျဖင့္ သက္ရွည္ က်န္းမာေစေသာ ဓာတ္တိုး ဆန္႔က်င္ပစၥည္းမ်ားကို အလံုအေလာက္ ခံစားရႏိုင္ပါတယ္။ 

ေပါက္ေပါက္

Read 109 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Friday, 01 March 2019 10:13