SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

ေရေသာက္လြန္ျခင္းႏွင့္ က်န္းမာေရး အႏၲရာယ္

Thursday, 28 March 2019 09:04 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

မရွိမျဖစ္ေသာက္ေရ

ေသြးထဲတြင္ အရည္ဓာတ္ ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ၿပီး ဦးေႏွာက္ႏွင့္ၾကြက္သားတို႔တြင္ အရည္ဓာတ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အ႐ိုးထဲတြင္  ေရဓာတ္ ၂၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါရွိေနပါတယ္။ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ လူသားတစ္ေယာက္ အႏွစ္ ၈ဝ ခန္႔သက္တမ္း ကာလအတြင္းမွာ ေရလီတာ ၇၅ဝဝဝ မွ် ေသာက္သံုးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေရက ကမၻာႀကီး၏ အပူခ်ိန္ကို ထိန္းညိႇေပးႏိုင္သလို လူ႔ခႏၶာကိုယ္ကိုလည္း အပူခ်ိန္မွ်တေအာင္ ထိန္းညိႇေပးႏိုင္ပါတယ္။ထိုမွ်မက ခႏၶာကိုယ္ရွိ  အာဟာရပစၥည္းမ်ား၊ ေအာက္ဆီဂ်င္၊ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္၊ ေဟာ္မုန္း၊ အညစ္အေၾကးမ်ားကို တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ သယ္ေဆာင္ေပးသူကလည္း 'ေသာက္ေရ' ပဲျဖစ္ပါတယ္။

လွပမႈဆိုင္ရာ႐ႈေထာင့္မွၾကည့္ရင္လည္း ေန႔စဥ္ ေရသံုးလီတာ ေသာက္ျခင္းက လက္ရွိအရြယ္ထက္ အသက္ ၁ဝ ႏွစ္ေလာက္ပို၍ ငယ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေရေသာက္ရန္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး အခ်ိန္မ်ားမွာ နံနက္အိပ္ရာထခ်ိန္၊ ထမင္းမစားခင္ နာရီဝက္ခန္႔အလို၊ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ နာရီဝက္ခန္႔အၾကာ၊ ေရမခ်ဳိးခင္၊  ညအိပ္ရာမဝင္ခင္ႏွင့္  ညဘက္တစ္ေရးႏိုးခ်ိန္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရလံုးဝမေသာက္သင့္ေသာ အခ်ိန္မွာ ထမင္းစားခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္အတြက္ တစ္ေန႔တာ ေသာက္သံုးသင့္ေသာ ေရပမာဏကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ပံုေသနည္း အဆင့္ဆင့္အတိုင္း တြက္ခ်က္ႏိုင္ပါတယ္။

-   ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္ကိုေပါင္(lb)ခ်ိန္ပါ။ ၿပီးရင္ ၂ ဒသမ ၂ ျဖင့္    စားပါ။(ဥပမာ-ကုိယ္ အေလးခ်ိန္ ၁၄၂ ေပါင္ ÷၂ ဒသမ ၂ = ၆၄ ဒသမ  ၅၅ ေပါင္)

-  ရလာတဲ့ အေျဖကို ယခုေရာက္ရွိေနေသာ မိမိအသက္ျဖင့္ေျမႇာက္ပါ။ (ဥပမာ- ၆၄ ဒသမ ၅၅  ေပါင္ x ၄၅ ႏွစ္=၂၉ဝ၄ ဒသမ ၇၅)

-  ရလာတဲ့ အေျဖကို ၂၈ ဒသမ ၃ ျဖင့္စားပါ။ (ဥပမာ- ၂၉ဝ၄ဒသမ ၇၅ ÷ ၂၈ ဒသမ ၃ = ၁ဝ၂ ဒသမ ၆၄ )

-  ရလာေသာ အေျဖသည္ သင္တစ္ေန႔တာအတြက္ ေသာက္သံုးသင္ေသာ ေရအေလးခ်ိန္ ေအာင္စျဖစ္ပါတယ္။(ဥပမာ ၁ဝ၂ ဒသမ ၆၄ ေအာင္စ)

-  ၎ေရအေလးခ်ိန္ ေအာင္စကို ၈ ျဖင့္ စားပါ။ ထြက္ရွိလာတဲ့ အေျဖသည္ သင္တစ္ေန႔တာ အတြက္ ေသာက္သံုးသင့္ေသာ ေသာက္ေရခြက္ ပမာဏျဖစ္ပါတယ္။ (ဥပမာ -၁ဝ၂ ဒသမ ၆၄  ေအာင္စ ÷ ၈ = ၁၃ ခြက္) ပံုမွန္ေရတစ္ဖန္ခြက္ တစ္ခြက္လွ်င္ ၈ ေအာင္စခန္႔ရွိသည္။

-  ဥပမာအေနျဖင့္ တြက္ခ်က္ျပထားသည့္အတိုင္း   ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ၁၄၂ ေပါင္ရွိသူသည္ တစ္ေန႔လွ်င္ ေသာက္ေရ ၁၃ ခြက္ေသာက္ သင့္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္  ေန႔စဥ္ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္သူမ်ားသည္  မိမိခႏၶာကိုယ္က ေရကို ေတာင့္တေနသည့္အခ်ိန္မွာ  ပို၍ေသာက္ေပးရမွာပါ။ ေခြၽးထြက္ျခင္း၊ အသက္႐ွဴျခင္း၊  အစာေခ်ဖ်က္ျခင္း ျဖစ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္  ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္ကို အခ်ိန္တိုင္း လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုန္ခန္းသြားသည့္ အရည္ဓာတ္အတြက္ ေရေသာက္ေပးျခင္း၊ အရည္ဓာတ္မ်ားေသာ အစားအစာေတြ စားေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္မီ ျပန္လည္ျဖည့္တင္း ေပးဖို႔လိုပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္ၾကီးအတြင္း  ေရတစ္လီတာခန္႔ ဆံုး႐ံႈးသြားသည္ကို အခ်ိန္မီ ျပန္လည္၍ မျဖည့္တင္းႏိုင္ပါက   ႏိုးၾကား တက္ၾကြမႈမရွိႏိုင္ေတာ့ျခင္း၊အာ႐ံုစူးစိုက္ႏိုင္မႈ က်ဆင္းလာျခင္း၊ အျမင္အာ႐ံု ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းႏွင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္းမ်ားကို  မလြဲမေသြ ခံစားရပါလိမ့္မယ္။အကယ္၍ ေရေလးလီတာခန္႔ ဆံုး႐ံႈးသြားလွ်င္ မူးေမာ္ျခင္းႏွင့္ ေခါင္းကိုက္ခဲျခင္းကို ခံစားရၿပီး ၁၂ လီတာအထိ ေရဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ေပၚလာပါက အသက္အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ ပါတယ္။

ေရေသာက္လြန္ျခင္းႏွင့္ က်န္းမာေရး အႏၲရာယ္

-  ေသာက္ေရက မရွိမျဖစ္ ဆိုေသာ္လည္း မိမိခႏၶာကိုယ္မွ လိုအပ္ေနေသာ ပမာဏထက္ ေရေတြ ပိုေသာက္မိတဲ့အခါ ၎ေရေတြက ခႏၶာကိုယ္၏ ဆဲလ္မ်ားထဲရွိ ေသြးေၾကာမ်ားထဲသို႔ စီးဆင္းသြားၿပီး ဆဲလ္ေတြ ေရာင္ရမ္း မႈကိုျဖစ္ေစကာ လူကိုအႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

-  ခႏၶာကိုယ္တြင္း  ရွိသင့္သည့္ေရပမာဏထက္  ပိုလွ်ံလာသည့္အခါ ဆိုဒီယမ္ကဲ့သို႔ေသာ ဓာတ္မ်ား၏ ပါဝင္မႈ အခ်ဳိးအစားမွာလည္း ရွိသင့္သည့္ ပမာဏေအာက္ ေလ်ာ့က်သြားသည့္ အတြက္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ဇီဝျဖစ္စဥ္မ်ား ပ်က္ယြင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။

-  လိုအပ္ခ်က္ ပမာဏထက္ ေရပိုေသာက္လိုက္တဲ့အခါ ၎ပိုလွ်ံေနေသာ ေရေတြကို  ခႏၶာကိုယ္ထဲမွ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာက္ကပ္က အလုပ္မ်ားပို၍ လုပ္ရတာေၾကာင့္  ေက်ာက္ကပ္ကုိ ဝန္ပိေစကာ အားအင္ကုန္ခန္း ေမာပန္းျခင္းေတြကို ခံစားရႏိုင္ပါတယ္။

-  ေသြးထဲတြင္  ေရပမာဏ လြန္ကဲလာသည့္အခါ  ေသြးက်ဲလာၿပီး ႐ုတ္တရက္ ေသြးေပါင္ထိုးက်သြားျခင္းကို ျဖစ္ေစႏိုင္သလို အသက္အႏၲရာယ္လည္း ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။

-  ပိုလွ်ံလာေသာ အရည္မ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္းဆဲလ္မ်ားက ပြလာႏိုင္ေသာ္လည္း ဦးေႏွာက္ဆဲလ္မ်ားကမူ အလိုက္သင့္ ပြလာႏိုင္စြမ္း မရွိသျဖင့္  ေခါင္းကိုက္၊ သတိလစ္၊ ေမ့ေျမာျခင္းအျပင္ အဆိုးဆံုး အေျခအေနမွာ အသက္ ဆံုး႐ံႈးသည္ အထိျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါတယ္။

-  လူတခ်ဳိ႕က မိမိကိုယ္ကို ေရအလြန္အကြၽံ ေသာက္မိေနသည္ကို သတိ      မထားမိတတ္ၾကေပ။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အျပဳအမူမ်ားက ေရအလြန္အကြၽံ ေသာက္မိေနတတ္၍ ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။

-  အခ်ိန္တိုင္းလိုလို မိမိႏွင့္အတူ ေသာက္ေရခြက္၊ ေသာက္ေရဘူးရွိေနျခင္း။

-  ေရမဆာေသာ္လည္း ေရေသာက္မိေနျခင္း။

-  ဆီးအေရာင္သည္ ေရကဲ့သို႔ၾကည္လင္ေနျခင္း။

-  ေန႔၊ ည မၾကာခဏ ဆိုသလိုဆီးသြားျခင္း။ (မိနစ္ ၃ဝ ၾကာတိုင္း ဆီးသြားျခင္း)

- အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ေခါင္းကိုက္ခဲေနျခင္း။

- အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ႏွာေစးျခင္း။

- လက္ဖ်ား၊ ေျခဖ်ား၊ ႏႈတ္ခမ္းသားမ်ားတြင္ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဘဲ ေရာင္ကိုင္းျခင္းႏွင့္ အေရာင္ေဖ်ာ့ေနျခင္း။

-  ၾကြက္သားမ်ား အားနည္းျခင္း၊ ၾကြက္တက္သလိုျဖစ္ျခင္း(ထိုအခ်ိန္တြင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း electrolyte  ပမာဏညီၫြတ္မွ်တမႈ ရွိေစရန္အတြက္အုန္းစိမ္းရည္ကို မျဖစ္မေန ေသာက္ပါ)

-  အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ေမာပန္းေနျခင္း။

ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္သံုးျခင္းကို ရပ္ထားသင့္ပါတယ္။

-  အကယ္၍သင္သည္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါသည္ သို႔မဟုတ္ ေက်ာက္ကပ္ေဝဒနာသည္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါက ဆရာဝန္ႏွင့္ျပသ၍ မိမိအေနျဖင့္ ေန႔စဥ္ေသာက္ေရပမာဏ မည္မွ်ေသာက္သင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ပါ။

-  အကယ္၍ သင္သည္ ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္လုပ္သူျဖစ္ပါက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနစဥ္မွာ  ေရေသာက္သံုးႏိုင္ေသာ္လည္း ေလ့က်င့္ခန္း   ျပင္းျပင္းလုပ္သူျဖစ္ပါက ခႏၶာကိုယ္တြင္း electrolytes ပမာဏ မွ်တေစရန္အတြက္ ေသာက္ေရ အစား sports drinks ကိုသာ ေသာက္သင့္ပါတယ္။

-  အားကစားသမားမ်ားသည္ ေရကိုလြန္လြန္ၾကဴးၾကဴး ေသာက္မိသြားႏိုင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း  ေရအခ်ဳိးအစား ညီၫြတ္မႈရွိေစရန္ အတြက္ အားကစား ေလ့က်င့္ခန္းမယူခင္ မိမိ၏ ကိုယ္အေလးခ်ိန္(ေပါင္ခ်ိန္)ကို တိုင္းတာခ်ိန္ယူ၍ မိမိ၏ အသက္အရြယ္ျဖင့္ တြက္ခ်က္ကာ ေသာက္သံုးသင့္ေသာေရ ပမာဏအတိုင္း ခ်င့္ခ်ိန္၍ ေသာက္သင့္ပါတယ္။

သို႔ပါ၍ မိမိ၏ တစ္ေန႔တာလံုးတြင္ ေသာက္ေရကို အတိုင္းအဆမရွိ လြန္လြန္ကဲကဲ ေသာက္သံုးျခင္းမွ ေရွာင္ရွားျခင္းျဖင့္ သက္ရွည္ က်န္းမာႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း အႀကံျပဳ လိုက္ရပါသည္။    

ေပါက္ေပါက္

Read 267 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Thursday, 28 March 2019 09:06