SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

ျဖည္႕စြက္အစာႏွင္႕ မိခင္ ကေလး က်န္းမာေရး

Monday, 15 July 2019 10:41 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

ကေလးဟာ ေမြးကင္းစမွ အသက္ေျခာက္လအထိ မိခင္ႏို႔တစ္မ်ဳိးတည္းနဲ႔ လံုေလာက္တယ္။   အသက္ ေျခာက္လ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႀကီးထြားလာတဲ့ ကေလးရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ အာဟာရဓာတ္ေတြ ျဖည့္စြက္ေပးဖို႔လိုတယ္။ မိခင္ႏို႔အျပင္၊ လူႀကီးစားတဲ့အစာ၊ သေရစာေကြၽးျခင္းကို ျဖည့္စြက္စာေကြၽးျခင္းဟု ေခၚတယ္။ အသက္ ေျခာက္လေက်ာ္ရင္ မိခင္ႏုိ႔က အင္အားနဲ႔ အာဟာရ လံုေလာက္စြာ မျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ဘူး။

အသက္ေျခာက္လမွ တစ္ႏွစ္အတြင္း ကယ္လိုရီ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ဝက္ခန္႔ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္တဲ့အခါ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔ မိခင္ႏို႔မွ ရရွိႏုိင္ပါေသးတယ္။ အသက္ေျခာက္လမွ တစ္ႏွစ္ကာလဟာ ႀကီးထြားမႈ အျမန္ဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္တယ္။

အဖတ္ကိုမ်ဳိဖို႔၊ အဖတ္ေခ်ဖ်က္ဖို႔ အသင့္ျဖစ္လာတယ္။ မိခင္ႏို႔နဲ႔အတူ အျခားအစာေတြ ျဖည့္စြက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျဖည့္စြက္အစာေကြၽးရင္၊ မိခင္ႏို႔ကို ႏွစ္ႏွစ္ထိ ဆက္တိုက္ေကြၽးႏုိင္သည္။

ျဖည့္စြက္အစာေကြၽးရာမွာ ျပည့္ဝစြာ ရရွိေစဖို႔ အစာမ်ဳိးစံု လံုလံုေလာက္ေလာက္ ေကြၽးေမြးဖို႔လိုတယ္။ ေဘးဥပဒ္ကင္းေအာင္ သန္႔ရွင္းစြာ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ ေကြၽးေမြးရမယ္။ကေလး အစာစားခ်င္လာေအာင္ စားႏုိင္ေအာင္ ဖန္တီးကာ  စိတ္ပါလက္ပါ ေကြၽးေမြးသင့္ပါတယ္။

အာဟာရဓာတ္စံုလင္စြာ ရရွိေစဖို႔ အင္အားျဖစ္ေစတဲ့ အစာအုပ္စု၊ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြားေစတဲ့ အစာအုပ္စု၊ ေရာဂါကာကြယ္ေစတဲ့ အစာအုပ္စုတို႔မွ အစာေတြ စံုလင္မွ်တစြာပါဝင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေကြၽးေမြး ရပါတယ္။

အာဟာရဓာတ္ျပည့္ဝေစဖို႔ အစာမ်ဳိးစံု လံုလံုေလာက္ေလာက္ ေကြၽးသင့္ပါတယ္။ ဆန္ျပဳတ္ပ်စ္ပ်စ္၊ ထမင္းေပ်ာ့ေပ်ာ့၊ ထမင္းကို ဇြန္းနဲ႔ေျခၿပီး ေကြၽးျခင္း၊ ဆန္မႈန္႔သို႔မဟုတ္ အာဟာရမႈန္႔က်ဳိၿပီး ေကြၽးျခင္း စတဲ့နည္းေတြ စတင္ႏုိင္တယ္။ အင္အားဓာတ္ ကယ္လိုရီအျပည့္အဝ ရရွိေစဖို႔ ဆီအနည္းငယ္ ထည့္ဖို႔လိုတယ္။ အသား၊ ငါး၊ဥနဲ႔ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး ေရာၿပီး ေကြၽးသင့္ပါတယ္။ အသီးအႏွံမ်ား၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ ေန႔စဥ္ေကြၽးသင့္ပါတယ္။

သစ္ဥ၊ သစ္ဖု၊ အာဟာရျဖစ္တဲ့ မုန္႔သေရစာေကြၽးသင့္တယ္။ အုိင္အုိဒင္းဆားကို ေကြၽးသင့္တယ္။ အငန္ေကြၽးရာမွာ ဆင္ျခင္သင့္တယ္။ အစားေကြၽးရာမွာ တစ္ခါတည္းအၿပီး မေကြၽးသင့္ဘူး။ အႀကိမ္မ်ားမ်ား ေကြၽးရမယ္။ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး အက်င့္လုပ္ၿပီး ေကြၽးသင့္ပါတယ္။

သန္႔ရွင္းစြာ ခ်က္ျပဳတ္စီစဥ္တတ္ရမယ္။ ေရာဂါပိုးမ်ား၊ ပိုးသတ္ေဆးမ်ား၊ ဓာတုပစၥည္းမ်ား၊ အဆိပ္အေတာက္ ကင္းဖို႔အတြက္ ဆန္က်က္မႈန္႔ကို သန္႔ရွင္းေျခာက္ေသြ႕တဲ့ ေနရာမွာ လံုၿခံဳစြာ သိမ္းဆည္းဖို႔ လိုပါတယ္။ ကေလးကို ေရသန္႔ သို႔မဟုတ္ ေရက်က္ေအးပဲ တိုက္သင့္တယ္။

ႏို႔ဘူးထဲမွာ ႏုိ႔၊ ေရ၊ ေရက်က္ေအး၊ အခ်ဳိရည္နဲ႔ အျခားအရည္ေတြ ထည့္တိုက္ျခင္းဟာ ကေလးေတြ ဝမ္းပ်က္ဝမ္းေလွ်ာျဖစ္ႏုိင္လို႔ ေရွာင္ရမယ္။ အစားအစာထည့္မယ့္ ခြက္၊ ဇြန္း၊ အိုးခြက္၊ ပန္းကန္၊ လက္၊ ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္၊ သန္႔ရွင္းမႈ ဂ႐ုျပဳသင့္ပါတယ္။ ယင္လံုအိမ္သာ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။

ကေလးငယ္က ဆီး၊ ဝမ္းမလြတ္ေသးရင္ ကေလး ဆီး၊ ဝမ္းေပေနတာ ဖယ္ရွားသုတ္သင္ၿပီးရင္ အဝတ္သန္႔သန္႔ ျပန္ဝတ္ေပးသင့္တယ္။ ကေလး ဆီး၊ ဝမ္းေပတဲ့အဝတ္စ၊ အက်ႌေတြကို ဆပ္ျပာရည္တို႔နဲ႔  ေသခ်ာစြာေလွ်ာ္ဖြပ္၊ ေနလွန္း၊ မီးပူတိုက္ထားသင့္တယ္။ မိခင္က  ကေလးဆီး၊ ဝမ္းကိုင္ၿပီး လက္ကိုဆပ္ျပာရည္နဲ႔ စကၠန္႔ ၂ဝ ၾကာ ေဆးရမယ္။

ကေလးႏုိ႔စို႔သန္ရင္ တစ္ေန႔ႏွစ္ႀကိမ္ပဲ မနက္၊ ညေနေကြၽးသင့္ပါတယ္။ မိခင္ႏို႔စို႔နည္းလာရင္ တစ္ေန႔ သံုးႀကိမ္၊ ေလးႀကိမ္ေကြၽးသင့္ပါတယ္။  မိခင္ဟာ  ေနာက္ထပ္ကိုယ္ဝန္ရလာရင္ ႏို႔နည္းသြားတတ္ပါတယ္။ မိခင္ႏို႔အျပင္ အျခားအစာကို အက်င့္ျပဳ စေကြၽးရာမွာ ထမင္းေပ်ာ့ေပ်ာ့၊ ၾကက္စြပ္ျပဳတ္ရည္နဲ႔ စသင့္ပါတယ္။ ထမင္းေပ်ာ့ေပ်ာ့ကို ေၾကညက္ေအာင္ေျခၿပီး ေကြၽးသင့္ပါတယ္။

ငါးကို အ႐ိုးႏႊင္ၿပီး ထမင္းနဲ႔ဝါးကာ ခြံ႔ေကြၽးႏုိင္ပါတယ္။ ပါးစပ္နဲ႔လက္ကို စင္ၾကယ္ေစဖို႔လိုတယ္။ ဆန္ျပဳတ္ရည္လည္း တုိက္ႏိုင္တယ္။ အိမ္မွာ ထမင္းခ်က္တဲ့အခါ ဆူပြက္လာရင္ ဆန္အခ်ဳိ႕နဲ႔ ထမင္းရည္ကို လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္လံုး တစ္လံုးစာယူကာ အုိးတစ္လံုးထဲ ထည့္ၿပီး ေရလိုသေလာက္ျဖည့္ကာ ဆန္ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ အထိျပဳတ္ၿပီး ဆန္ျပဳတ္တိုက္ႏုိင္တယ္။

ၾကက္ဥျပဳတ္အႏွစ္ကို လက္ဖက္ရည္ဇြန္း တစ္ဇြန္းစာမွ စတင္ေကြၽးသင့္တယ္။ ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာသီးမီးကင္ သို႔မဟုတ္ အမွည့္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ကို ေျခကာ ေၾကြဇြန္းနဲ႔စၿပီး ေကြၽးသင့္တယ္။ ေရတိုက္၊   ႏုိ႔တိုက္သင့္ပါတယ္။

အသက္ ရွစ္လမွ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ေန႔ ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုးႀကိမ္ လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္တစ္လံုးစာ ေကြၽးသင့္တယ္။

စားေနက်အစာ၊ ရာသီအလိုက္၊ ေဒသအလိုက္၊ ေစ်းေပါတဲ့၊ ႏွစ္သက္တဲ့အစာကို ေကြၽးသင့္တယ္။ မိခင္ဟာ ကေလးကို ထမင္းနဲ႔ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ေထာင္းေကြၽးရင္ စားေနက်အစာျဖစ္လို႔ ဆက္ေကြၽးႏုိင္ပါတယ္။ ထမင္းကို ဆီခ်က္ေလးဆမ္းကာ ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥ မက်က္တက်က္ေၾကာ္ကာ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေထာင္းနဲ႔ ေကြၽးသင့္တယ္။

ထမင္းကို ဆီခ်က္န႔ဲဆမ္းကာ ငါးပိနဲ႔လည္း ေကြၽးႏိုင္တယ္။ ငါး၊ ငါးပိ၊ ပုစြန္ငါးပိ၊ ငါးပိေကာင္ဆားေပါ့ရင္ မ်ားမ်ားစားလာႏိုင္လို႔ အာဟာရျဖစ္ေစပါတယ္။ ငါးပိရည္၊ ငါးကင္၊ ငါးျပဳတ္ သုိ႔မဟုတ္ ပုစြန္ေျခာက္မႈန္႔ကို ငါးပိနဲ႔ေရာေကြၽးရင္ ပိုၿပီးအာဟာရ ျဖစ္ေစတယ္။  ေဒသအလိုက္၊ ရာသီအလိုက္ေပါမ်ားကာ စားေနက်အရြယ္ မိသားစုဟင္းလ်ာေတြကေန ကေလးကို ေကြၽးသင့္တယ္။

ပါးစပ္ကို ေရေႏြး သု႔ိမဟုတ္ ေရသန္႔နဲ႔ေဆးၿပီးမွ ေကြၽးသင့္တယ္။

ထမင္းေပ်ာ့ေပ်ာင္းေစဖို႔ေျခကာ အင္အားျပည့္ဝေစဖို႔ ဆီခ်က္ဆမ္းကာ ဟင္းခ်ဳိအိုးထဲက ငါးကို အသားထြင္ကာ ထမင္းဆီဆမ္းနဲ႔ ေရာနယ္သင့္ပါတယ္။ ဟင္းခ်ဳိထဲက ဟင္းရြက္ဖတ္ေတြ ေျခထည့္ရမယ္။

ထမင္းကို ပဲနဲ႔ေရာရင္ အာဟာရပိုျဖစ္တယ္။ ဘယ္ပဲမဆို စားေနက်ပဲနဲ႔ ထမင္းဆီခ်က္ ဆမ္းကာ ပဲျပဳတ္နဲ႔ ေကြၽးသင့္ပါတယ္။ အပူအစပ္ မထည့္သင့္ေသးပါဘူး။

စပ္ရင္ ကေလးမစားႏုိင္လို႔ ေနာက္ေကြၽးရင္ မစားေတာ့ဘူး။ ငါးရံ႕ေျခာက္ မီးဖုတ္ေထာင္း၊ ငါးေျခာက္ေထာင္းေၾကာ္၊ ပုစြန္ေျခာက္ေထာင္း၊ အသားေျခာက္မီးဖုတ္ေထာင္းတို႔နဲ႔ ေကြၽးႏုိင္ပါတယ္။

ငွက္ေပ်ာသီးဖီးၾကမ္း ေပ်ာ့ေပ်ာ့၊ သေဘၤာသီးမွည့္၊ သရက္သီးမွည့္ စတဲ့ရာသီထြက္ သီးႏွံေတြ ေကြၽးႏုိင္တယ္။ ကေလးတစ္ႏွစ္နဲ႔အထက္မွာ တစ္ေန႔အနည္းဆံုး ထမင္း သံုးႀကိမ္၊ သေရစာႏွစ္ႀကိမ္ ေကြၽးသင့္တယ္။

အခ်ဳိ႕မိခင္ႏုိ႔ျပတ္သြားတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္လို႔ သာမန္ကေလး တစ္ေယာက္ေကြၽးသလို   ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္းနဲ႔ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ျပင္ဆင္ကာ ေကြၽးသင့္ပါတယ္။

ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ငါးအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဟင္းရြက္ရည္၊ စြပ္ျပဳတ္ရည္၊ အသားနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မွ်တေအာင္ ေကြၽးသင့္ပါတယ္။ အသားေတြပဲေကြၽးရင္ ဝမ္းခ်ဳပ္တတ္တယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြပဲ ေကြၽးရင္ အသားဓာတ္ (Protein)ခ်ဳိ႕တဲ့ေရာဂါ ရတတ္ပါတယ္။

ဒါေတြကေတာ့ မိခင္တိုင္း  မျဖစ္မေန သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္အလက္မ်ား အျဖစ္ ေရးသား တင္ျပလိုက္ပါတယ္။  

ေဒါက္တာ လြင္သန္႕

Read 55 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Monday, 15 July 2019 10:42