SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

ေခ်ာ္လဲျခင္းအတတ္ပညာ

Saturday, 27 July 2019 08:28 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

ေခ်ာ္လဲျခင္းအတတ္ပညာဟုဆိုလိုက္တဲ့အတြက္ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ တစ္သက္တာကာလအတြင္းတစ္ခါမွ်ေခ်ာ္လဲဖူးျခင္းမရွိတဲ့သူ ရွိပါသလား။  ေခ်ာ္လဲျခင္းဟာ  ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိမႈရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းတရားျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ကမၻာလံုးမွာ ႏွစ္စဥ္လူေပါင္း ၃၇ ဒသမ ၃ သန္းေက်ာ္ဟာ ေခ်ာ္လဲၿပီးထိခိုက္ဒဏ္ရာေတြရရွိၾကလို႔ ေဆး႐ံု၊ ေဆးခန္းမ်ားကိုေရာက္ၾကရသတဲ့။ ဒါ့အျပင္ ႏွစ္စဥ္လူေပါင္း ၆၄၆ဝဝဝ ဦးခန္႔ဟာ ေခ်ာ္လဲလို႔ထိခိုက္မိတဲ့ဒဏ္ရာေတြက ျပင္းထန္လြန္းလို႔ အသက္ဆံုး႐ံႈးၾကရတယ္ဆိုပဲ။ က်န္းမာေနတဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ ေခ်ာ္လဲလိုက္တာနဲ႔ တစ္စကၠန္႔အတြင္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတာေတြ၊ အသက္ဆံုး႐ံႈးရတာေတြ၊ မသန္စြမ္းျဖစ္ၾကရတာေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕သြားရႏိုင္ပါတယ္။ အဲသည္လိုျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားေသာ ေခ်ာ္လဲျခင္းမျဖစ္ရေအာင္၊ ေခ်ာ္လဲခဲ့ရင္ လည္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာေတြကိုတင္ျပမွာမို႔ ေခ်ာ္လဲျခင္းအတတ္ပညာလို႔ ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ေပးလိုက္ရ ျခင္းပါ။

သတိမလြတ္ပါေစႏွင့္

သတိတရားလက္ကိုင္ထားက ေဘးရန္အသြယ္သြယ္ကိုေရွာင္လႊဲႏိုင္ေစပါတယ္။ စာဖတ္ေနရင္း  သို႔မဟုတ္  ဖုန္းပြတ္ေနရင္း လမ္းမေလွ်ာက္ပါနဲ႔ ေခ်ာ္လဲတတ္ပါတယ္။  ေလွကားအတက္၊အဆင္းလုပ္ရင္   မေလာပါနဲ႔။ လက္ရန္းကိုကိုင္ကာ အတက္၊အဆင္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ အေလးအပင္ပစၥည္းမ်ားသယ္လာရင္ သတိထားပါ။ ေခ်ာ္လဲတတ္ပါတယ္။ ထို႔အတူပဲ ေဘာင္းဘီဝတ္သူမ်ားအဖို႔ ေဘာင္းဘီအိတ္ထဲလက္ႏိႈက္ကာ အေလာတႀကီးလမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။ မေရွာင္ၾကဥ္လို႔ မေတာ္တဆ ခလုတ္တိုက္မိရင္ ကိုယ္ခႏၶာဟန္ခ်က္ပ်က္တာကိုထိန္းဖို႔ခက္ခဲကာ ေခ်ာ္လဲတတ္ပါတယ္။

မိမိက်င္လည္ရာပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေခ်ာ္လဲစရာရွိတာေတြကိုျပဳျပင္ထားပါ

ေကာ္ေဇာေတြ၊ ေျခသုတ္ဖံုေတြကို ေနရာမွာၿမဲေအာင္ လုပ္ထားရန္လိုအပ္ပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဖယ္ထားတာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။ တက္နင္းမိလွ်င္ ေျခေခ်ာ္ကာလဲတတ္ပါတယ္။ ညဘက္မွာ ေလွကားထိပ္နဲ႔ေလွကားအေျခမွာ မီးထြန္းၿပီးမွ အတက္၊အဆင္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ဆီနဲ႔ေရေတြ ဖိတ္က်သြားရင္လည္း သုတ္သင္ဖယ္ရွားထားရပါမယ္။ အမွတ္တမဲ့တက္နင္းမိရင္ သတိလက္လြတ္ေခ်ာ္လဲတတ္လို႔ပါ။ ဆပ္ျပာရည္ေတြနဲ႔ ေခ်ာ္လဲႏိုင္တဲ့ ေရခ်ဳိးခန္းၾကမ္းျပင္ကိုလည္း ၾကမ္းေအာင္တိုက္ခြၽတ္ေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ Traction strips လို႔ေခၚတဲ့ ေျခမေခ်ာ္ေအာင္စီမံထားတဲ့အခင္းမ်ားခင္းေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ ေႂကြျပားေတြေပၚ ေျပာင္လက္ေအာင္ဆိုၿပီး တခ်ဳိ႕က ဒီဇယ္ေတြနဲ႔တိုက္တတ္ၾကတယ္။ ေႂကြျပားေခ်ာၿပီး ေခ်ာ္လဲမွာစိုးရတဲ့အတြက္ ထိုသို႔မျပဳလုပ္သင့္ပါဘူး။

တစ္ကိုယ္ေရ အသံုးျပဳေသာပစၥည္းမ်ားကို ဂ႐ုျပဳပါ

စီးေသာဖိနပ္ဆိုလွ်င္  ဖိနပ္ၾကမ္းျပင္က   ကုပ္အားေကာင္းရပါမယ္။ ကတၱီပါဖိနပ္အမ်ားစု၏ ေအာက္ေျခၾကမ္းျပင္ဟာ ေျပာင္ေခ်ာၿပီး ကုပ္အားမေကာင္းတဲ့အတြက္ ေရစိုေသာသမံတလင္းၾကမ္းျပင္မွာ အခန္႔မသင့္ရင္ ေခ်ာ္လဲတတ္ပါတယ္။ အဆိုပါၾကမ္းျပင္မ်ားေပၚ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္စီးရင္လည္း သတိထားပါ။ ေခ်ာ္လဲတတ္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သူမ်ားလမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ေတာင္တက္၊ ေတာင္ဆင္းလုပ္ပါက ေတာင္ေဝွးေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။ နားမၾကားသူမ်ားဟာ ကိုယ္ခႏၶာဟန္ခ်က္ပ်က္က ထိန္းရခက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နားၾကားကိရိယာ တပ္ထားရပါမယ္။ စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားစီးပါကလည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ စက္ဘီးစီးဦးထုပ္၊ ဆိုင္ကယ္စီးဦးထုပ္တို႔ကိုေဆာင္းထားရပါမယ္။ မေတာ္တဆ ျဖစ္ရင္ အေရးႀကီးတဲ့ဦးေခါင္းပိုင္းအကာအကြယ္ရေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။

မေတာ္တဆေခ်ာ္လဲတတ္တဲ့ အမူအက်င့္မ်ားေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေကာင္းေသာအေလ့အက်င့္မ်ားကိုေဆာင္ပါ

အိပ္ေရးပ်က္လွ်င္၊ အရက္ေသာက္ထားလွ်င္၊ အိပ္ေဆးေသာက္ထားလွ်င္ မေတာ္တဆေခ်ာ္လဲဖို႔ အခြင့္အလမ္းမ်ားပါတယ္။   မတ္တတ္ရပ္ေနရင္း ေခါင္းမူးလာမယ္၊ ကိုယ္ခႏၶာဟန္ခ်က္မထိန္းႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုလွ်င္ ထိုင္ခ်လိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မတ္တတ္အေနအထားနဲ႔လဲက်ပါက ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈပိုမ်ားတတ္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာအမူအက်င့္မ်ားကေတာ့ မွ်တတဲ့ အစားအစာစားေသာက္ျခင္းနဲ႔ ကိုယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းမ်ားျပဳလုပ္ ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မွ်တတဲ့အစားအစာစားေပးပါက အ႐ိုးပြ ေရာဂါျဖစ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေစၿပီး ႂကြက္သားမ်ားကိုသန္မာေစပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးတာက  ႂကြက္သားမ်ား ပိုမိုသန္မာမႈကို အေထာက္အကူျပဳၿပီး  ကိုယ္ခႏၶာဟန္ခ်က္ကိုပိုမိုထိန္းႏိုင္ျခင္း၊ လဲက်သြားရင္ေတာင္ အ႐ိုးက်ဳိးမႈဒဏ္မွကင္းေဝး ေစျခင္းဆိုတဲ့ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာမ်ားရရွိေစမွာပါ။ အသက္အရြယ္ရလာတာနဲ႔အမွ် မွ်တေသာအစားအစာမ်ားစားသံုးေပးျခင္းနဲ႔ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားအားကစားကို တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းတို႔ ပိုမိုလိုအပ္လွပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မွာ ျပင္သစ္အသက္ႀကီးရင့္သူ ၁၂ဝဝဝ ဦးအေပၚ သုေတသနျပဳလုပ္ခ်က္အရ အစားအေသာက္ေကာင္းမြန္စြာ စားသံုးမႈ မရိွေသာေၾကာင့္ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း၊ ေခ်ာ္လဲျခင္းနဲ႔ အ႐ိုးမ်ားက်ဳိးျခင္းတို႔ဟာ ဆက္စပ္မႈရွိေနပါသတဲ့။ ကိုယ္ခႏၶာ အေပၚပိုင္းသန္မာေအာင္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ထားလွ်င္ လဲက်ပါက ဦးေခါင္းပိုင္းထိခိုက္မႈ နည္းႏိုင္တယ္ဆိုပါတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာ ေအာက္ပိုင္းသန္မာေအာင္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ထားပါက ေခ်ာ္လဲထိခိုက္ရင္ ေအာက္ပိုင္းထိခိုက္မႈနည္းၿပီး နာလန္ထျမန္ပါသတဲ့။ လဲက်ပါက ဦးေခါင္းပိုင္းကိုအကာအကြယ္ေပးထားၿပီး လွိမ့္ခ်လိုက္ပါ ''ေၾကာင္က်က်လွ်င္ သက္သာမယ္၊ ေခြးက်က်ပါက ပိုဆိုးတယ္''ဆိုတဲ့စကား ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ေၾကာင္အျမင့္မွျပဳတ္က်လွ်င္ ဘယ္လိုက်သလဲေလ့လာၾကည့္ပါ။ ကိုယ္ခႏၶာကို လွိမ့္လိုက္တာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဂ႐ုျပဳေနတဲ့ၾကားက လဲက်ပါက ပထမဦးစြာ ဦးေခါင္းကိုလက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ဆုပ္ကိုင္ၿပီး ကိုယ္ခႏၶာကိုလွိမ့္ခ်လိုက္ပါက ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိမႈနည္းပါးႏိုင္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ဘဲ လက္ေထာက္မိလိုက္ပါက လက္ေကာက္ဝတ္႐ိုးက်ဳိးတတ္ပါတယ္။ ဦးေခါင္းကို လက္နဲ႔မကာထားပါက ဦးေခါင္းထိခိုက္ဒဏ္ရာရတတ္ပါတယ္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုဖတ္႐ႈကာ ဂ႐ုျပဳလိုက္နာမယ္ဆိုရင္ ေခ်ာ္လဲျခင္းအတတ္ပညာအေၾကာင္း အနည္းငယ္တီးေခါက္မိကာ မေတာ္တဆ ေခ်ာ္လဲမိရင္ေတာင္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာအနည္းပါးဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေခ်ာ္လဲတတ္ၾကမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။

ေဒါက္တာမင္းစိုးဦး

Read 50 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Saturday, 27 July 2019 08:31