SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

သစ္သီးစားသူတုိင္း မလြဲမေသြ လုိက္နာသင္႕သည္႕ အခ်က္အလက္မ်ား

Tuesday, 13 August 2019 13:22 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

သစ္သီးမ်ားသည္ သဘာဝအတိုင္း အမွ်င္ဓာတ္၊ ဗီတာမင္ႏွင့္ သတၱဳဓာတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး   စသည့္ လူ႔ခႏၶာကိုယ္အတြက္  သက္ေစာင့္ဓာတ္မ်ား ေပါၾကြယ္ဝသျဖင့္ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ပ က်န္းမာေရးအတြက္ ေရာဂါ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကုစားရာတြင္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းေစသည္။ ၎သက္ေစာင့္ဓာတ္မ်ားအျပင္  သစ္သီးမ်ားသည္  ကယ္လိုရီ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ျပင္းထန္ေသာ ေရာဂါမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ေျခကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးသည္။ထို႔ျပင္ သစ္သီးမ်ားကို ပံုမွန္စားသံုးသူမ်ားသည္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလ်ာ့က်ႏုိင္ေျခ အလားအလာပိုမ်ားၿပီး မွတ္ဉာဏ္ပိုမို ေကာင္းမြန္ေစႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈကိုလည္း အားေကာင္းေစေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။

သုိ႔ေသာ္ သစ္သီးမ်ားကို အခ်ိန္မေရြး စားသံုးျခင္းသည္  မွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမဟုတ္ေပ။    သစ္သီးမ်ား စားသံုးရန္ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ႏွင့္ သစ္သီးစားသံုးျခင္းအား လံုးဝေရွာင္ရွားသင့္သည့္ အခ်ိန္ကို သိဖို႔လိုအပ္ေၾကာင္း က်န္းမာေရး သုေတသီမ်ားက ေအာက္ပါအတိုင္း အထူးအႀကံျပဳထားသည္။

သစ္သီးစားရန္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးအခ်ိန္

ဗီတာမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ သတၱဳဓာတ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ဝေနေသာ သစ္သီးမ်ားကို စားသံုးရန္ အေကာင္းမြန္ဆံုး နည္းလမ္းသည္ ဗိုက္ဆာေနခ်ိန္ ေရတစ္ခြက္ျဖင့္ စားသံုးျခင္းျဖစ္သည္။ သစ္သီးဝလံေတြ စားသံုးရန္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးအခ်ိန္မ်ားမွာ -

(၁) နံနက္အိပ္ရာထ ေရေသာက္ၿပီးခ်ိန္

(၂) ေန႔လယ္ သုိ႔မဟုတ္  ညစာ ထမင္းမစားခင္ တစ္နာရီခန္႔ အလို

(၃) ေန႔လယ္ သုိ႔မဟုတ္  ညစာထမင္းစားၿပီးေနာက္ အခ်ိန္ႏွစ္နာရီ   အၾကာစသည့္ အခ်ိန္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်ိန္သံုးမ်ဳိးအနက္ သစ္သီးစားရန္ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္သည္ အမွတ္စဥ္(၁)ျဖစ္ေသာ နံနက္ အိပ္ရာထခ်ိန္ျဖစ္သည္။

အေၾကာင္းမွာ နံနက္ပိုင္းတြင္ လူသားတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္စနစ္သည္ အားအင္ျပည့္ဝေနၿပီး အစာေျခစနစ္ကလည္း အသီးမွ သၾကားဓာတ္ကို လ်င္ျမန္စြာ ေခ်ဖ်က္ကာ ခႏၶာကိုယ္က လိုအပ္ေသာ အာဟာရဓာတ္အားလံုးကို စုပ္ယူႏုိင္ေရး အကူအညီေပးသည္။ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ ပစၥည္းမ်ားလည္း ၾကြယ္ဝသျဖင့္ သစ္သီးမ်ားသည္ လူသားတို႔ ခႏၶာကိုယ္က ေရာဂါပိုးမ်ားကို တိုက္ဖ်က္ရာတြင္ အကူအညီေပးၿပီး   ပ်က္စီးေနေသာ ဆဲလ္မ်ားႏွင့္ ေရာင္ရမ္းမႈမ်ားကိုလည္း ဖယ္ရွားေပးႏုိင္သည္။  စြမ္းအင္ကိုျဖည့္ဆည္း ေပးသျဖင့္ အားကစား ေလ့က်င့္မႈႏွင့္ ေယာဂ မလုပ္မီႏွင့္ ၎ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား လုပ္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ငွက္ေပ်ာသီး၊ သရက္သီးမ်ား စားေပးသင့္သည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်ိန္သံုးမ်ဳိးအနက္  အမွတ္စဥ္(၂)ႏွင့္အမွတ္စဥ္ (၃)အခ်ိန္တို႔သည္  သစ္သီးစားသင့္ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး ထမင္းစားခ်ိန္ႏွင့္ သစ္သီးစားခ်ိန္ကို အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုစီျခားၿပီးမွသာ စားေပးသင့္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ထမင္းစားၿပီးၿပီးခ်င္း သစ္သီးမ်ား စားပါက အမွ်င္ဓာတ္ၾကြယ္ဝေသာ ၎သစ္သီးမ်ားေၾကာင့္  အစာေျခစနစ္ကို ႀကီးစြာေသာအေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစႏုိင္သည္။ အထူးသျဖင့္ အစာအိမ္၊ အူလမ္းေၾကာင္း မေကာင္းသူမ်ားႏွင့္ အစာေၾကညက္ရန္ ခက္ခဲသူမ်ား (ဝမ္းမီးမေကာင္းသူမ်ား)တြင္ အူလမ္းေၾကာင္း ပိတ္ဆို႔၍ အဆိပ္သင့္ျခင္းကို ျဖစ္ေစသည္။

သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ေသာ   ေအာ္ဂဲနစ္ သစ္သီးဝလံေတြက   အဆိပ္အေတာက္ေျပေစျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ အေလးခ်ိန္က်ေစျခင္း၊ သက္ရွည္က်န္းမာေစျခင္း၊ က်န္းမာစြာ ဘဝေနထိုင္မႈကို ပံံ့ပိုးျခင္းစသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားစြာ ေပးစြမ္းႏုိင္သည္။  ထို႔ျပင္ ဗိုက္ဆာေနခ်ိန္ (အစာအိမ္္ ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနခ်ိန္)တြင္ သစ္သီးေတြ စားျခင္းက ဆံပင္ျဖဴျခင္းကို သက္သာေစေၾကာင္း၊ ဦးေခါင္းထိပ္ေျပာင္ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အလားအလာကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ေၾကာင္း၊ စိတ္ဖိစီးမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း၊  မ်က္ကြင္းညိဳျခင္းကို သက္သာေစေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ အစားအေသာက္ ကြပ္ကဲမႈဆိုင္ရာ သုေတသီမ်ားက အႀကံျပဳထားၾကသည္။

သစ္သီး(လံုးဝ) မစားသင့္ဆံုးအခ်ိန္

ထမင္းစားေနခ်ိန္ သုိ႔မဟုတ္ ထမင္းစားၿပီးၿပီးခ်င္း သစ္သီးကို အခ်ဳိပြဲအျဖစ္ တြဲဖက္စားသံုးေသာ အေလ့အထသည္ က်န္းမာေရးအတြက္ လြန္စြာမွားယြင္းေသာ အေလ့အက်င့္ဆိုး တစ္ခုျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ထမင္းစားၿပီးခါစ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို အသီးတစ္ခုခုကို ဆက္တိုက္စားမိပါက သုိ႔မဟုတ္ ေၾကညက္ခဲေသာ ဟင္းအဆီအႏွစ္မ်ားႏွင့္ သစ္သီးကို တြဲဖက္စားမိပါက  သစ္သီးႏွင့္၎ထမင္းဟင္းမ်ား ေပါင္းစပ္ဓာတ္ျပဳကာ  ဂက္စ္ထြက္လာၿပီး အစာအိမ္ကို အခ်ဥ္ေဖာက္ေစသည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ ဖရဲသီး စားၿပီးတိုင္း ေလခ်ဥ္တက္တယ္၊ ပန္းသီးစားတဲ့ အခါတိုင္း ေလပြလာတယ္၊ ငွက္ေပ်ာသီးစားၿပီးတာနဲ႔ ဗိုက္နာသလိုလိုျဖစ္ေနလို႔ သန္႔စင္ခန္း ဝင္ရတယ္ စသည္ျဖင့္ ခံစားရသည့္ သာဓကမ်ားစြာ ျဖစ္ေစတတ္သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ၎အစာေတြ ပုပ္သိုးေဆြးျမည့္သြားကာ အစာေျခလမ္းေၾကာင္း၊ အစာအိမ္ႏွင့္ အူသိမ္အူမမ်ားကို   ျပႆနာျဖစ္ေစသည္။  ထို႔ေၾကာင့္ဗိုက္ထဲတြင္ မည္သည့္ အစာမွ်မရွိေသာ အခ်ိန္(အစာအိမ္ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေနေသာအခ်ိန္)တြင္သာ သစ္သီးမ်ားကို စားသံုးသင့္သည္။

ထို႔ျပင္ ဝမ္းမီးမေကာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ ညဘက္သစ္သီးမ်ား စားသံုးျခင္း  သုိ႔မဟုတ္ အိပ္ရာမဝင္မီ စားသံုးျခင္းကလည္း က်န္းမာေရးကို ေကာင္းက်ဳိးထက္  ဆိုးက်ဳိးကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္။သစ္သီးမ်ားက ေသြးတြင္း သၾကားဓာတ္ကို ျမင့္တက္ေစၿပီး အိပ္စက္မႈကို ေႏွာင့္ယွက္ႏုိင္သည္။

အေကာင္းဆံုးေရြးခ်ယ္မႈ

က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်းဇူး အမ်ားဆံုးရရွိေစရန္ သစ္သီးမ်ားကို အခြံအပါအဝင္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ စားသံုးသင့္သည္။ အေျခာက္ခံျခင္းႏွင့္ ေဖ်ာ္ရည္စုပ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဗီတာမင္ႏွင့္ အမွ်င္ဓာတ္မ်ား ဆံုး႐ံႈးသြားသည္။ သစ္သီးမွရေသာ  အမွ်င္ဓာတ္ကို   လူ႔ခႏၶာကိုယ္က လိုအပ္ေနသည္။ အေၾကာင္းမွာ အမွ်င္ဓာတ္က  လူသားတို႔အတြက္ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ဗိုက္ျပည့္ေနသလို  တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈကို ခံစားရေစၿပီး  ကယ္လိုရီစားသံုးမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးကာ   ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ေလ်ာ့က်ေရးအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစသည္။ လူသားတို႔ က်န္းမာေရး သင့္တင့္ မွ်တေစရန္အတြက္ သဘာဝတရားႀကီးက ဥတုရာသီအလိုက္ ရာသီေပၚ သီးႏွံမ်ားကို    အဆင္သင့္ ေပၚထြန္းေပးလ်က္ရွိသည္။  ထို႔ေၾကာင့္ ရာသီေပၚသီးႏွံမ်ား စားသံုးျခင္းကလည္း  အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္မႈျဖစ္သည္။

ဗိုက္ဆာေနခ်ိန္ စားသံုးသင့္ေသာ သစ္သီးမ်ား

- ကီဝီသီးတြင္ ပိုတက္စီယမ္၊ မဂၢနီစီယမ္၊ ဗီတာမင္အီး၊  အမွ်င္ဓာတ္တို႔ ပါရွိသျဖင့္ က်န္းမာေရးကို ဘက္စံုေကာင္းမြန္ေစသည္။ ထို႔ျပင္  ကီဝီသီးထဲတြင္ ပါရွိေသာ   ဗီတာမင္စီက  လိေမၼာ္သီးထက္   ႏွစ္ဆမွ် ပုိမိုပါရွိသည္။

- ပန္းသီးထဲတြင္ ဗီတာမင္စီပါဝင္မႈ မမ်ားလွေသာ္လည္း က်န္းမာေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ ဓာတ္တိုး ဆန္႔က်င္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဖေလဗိုႏိြဳက္ဓာတ္ေပါင္းစုတို႔ ပါရွိေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အူမႀကီးကင္ဆာ၊ ႏွလံုးေရာဂါ ႏွင့္ေလျဖတ္ျခင္း စသည့္ေရာဂါမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ေျခ အလားအလာကို ေလ်ာ့ပါး သက္သာေစသည္။

- စေတာ္ဘယ္ရီသီးက  ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္း ျမင့္မားေသာ အသီးျဖစ္၍ ကင္ဆာေရာဂါမ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္သည္။ မလိုလားအပ္ေသာ free  radicals  မ်ားကို ထုတ္ေပးၿပီး  ေသြးေၾကာမ်ား ပိတ္ဆို႔ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးႏုိင္သည္။

- တစ္ေန႔လွ်င္ လိေမၼာ္သီး ႏွစ္လံုး ပံုမွန္စားေပးျခင္းျဖင့္ အေအးမိျခင္းကို လံုးဝ မျဖစ္ေစႏုိင္ေတာ့ေပ။ လိေမၼာ္သီးက  အက္စစ္ဓာတ္ၾကြယ္ဝေသာ္လည္း ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အယ္လ္ကာလီ မွ်တေစသျဖင့္ ကိုလက္စထေရာ က်ေစျခင္း၊ ဆီးေက်ာက္ေၾကေစျခင္း၊ အူမႀကီးကင္ဆာျဖစ္ႏုိင္ေျခ အလားအလာကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးျခင္း စသည့္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားစြာကို  ေပးစြမ္းႏုိင္သည္။

- ဖရဲသီးမွာ ခြန္အားျပည့္  glutathione ဓာတ္ေတြ အေျမာက္အျမား ပါရွိသည့္အျပင္ ကင္ဆာမ်ားကို တိုက္ထုတ္ေပးေသာ lycopene ဓာတ္ရရွိရာ အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ဖရဲသီးတြင္ ေရဓာတ္ ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းထားသျဖင့္ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို တိုးတက္ျမင့္မားေစသည္။

 - မာလကာသီးႏွင့္ သေဘၤာသီး စသည့္ အသီးႏွစ္မ်ဳိးစလံုးထဲတြင္ ဗီတာမင္စီ ၾကြယ္ဝစြာ ပါရွိေနၾကသည္။ မာလကာသီးမွာ အမွ်င္ဓာတ္ၾကြယ္ဝစြာ ပါရွိ၍ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးသည္။   သေဘၤာသီးထဲတြင္ ပါရွိေနေသာ ကယ္႐ိုတင္းဓာတ္က မ်က္စိအား ေကာင္းေစသည္္။ 

ေပါက္ေပါက္

Read 38 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Tuesday, 13 August 2019 13:23