SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

အသည္းႏွင့္ အစာအာဟာရ

Tuesday, 17 September 2019 11:44 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

အသည္းဟာ လူမွာအစာသိုေလွာင္ျခင္း ပဋိပစၥည္းလႈံ႔ေဆာ္ျခင္း၊ ခုခံစနစ္ရွိျခင္းတို႔နဲ႔ မရွိမျဖစ္အဂၤါျဖစ္တယ္။ လူသားတုိ႔စားေသာက္လိုက္တဲ့ အစားအေသာက္၊အာဟာရ၊ ေဆးဝါးေတြ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အားျဖည့္ခြန္အားျဖစ္ေစဖို႔ ေျပာင္းလဲေစရာမွာ အသည္းက ဒိုင္ခံေခ်ဖ်က္ေပးတယ္။

ေခ်ဖ်က္တဲ့အျပင္၊ ပိုလွ်ံတာသိုေလွာင္ေပးတဲ့ ဂိုေဒါင္ႀကီးလည္းျဖစ္တယ္။

ဘယ္ေရာဂါဝင္ဝင္ အသည္းရဲ႕ခုခံမႈစနစ္ထံ သတင္းပို႔ရစၿမဲျဖစ္တယ္။

အသည္းဟာ လူသားေတြရဲ႕ ဂ႐ုမျပဳမႈအေနအထိုင္၊ အစားအေသာက္ မသန္႔ရွင္းမႈစတာေတြေၾကာင့္ အသည္းအဆီဖံုးျခင္း၊ အသည္းေရာင္ အသားဝါေရာဂါ၊ အသည္းနာတာရွည္ေရာင္ရမ္းျခင္း၊ အသည္းအမွတ္စြဲထင္ျခင္း၊ အသည္းၾကြပ္ဆတ္ျခင္း၊ အသည္းကင္ဆာ၊ အသည္းေရာင္ဘီပိုး၊ အသည္းေရာင္စီပိုး၊ အျခားေက်ာက္ကပ္၊ ႏွလံုးစတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အဓိကအင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေတြထိ ဆက္စပ္ပ်က္စီးရၿပီး အသက္ေသဆံုးတဲ့အထိ ျဖစ္ေစတယ္။

စားေသာက္တဲ့အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ မသန္႔ရွင္းတဲ့အစာ၊ ရက္လြန္စာေတြ၊ ဆီေၾကာ္စာေတြ၊ ဓာတုေဆးဝါးေတြပါတဲ့အစားအစာ၊ မႈိအဆိပ္ပါတဲ့င႐ုတ္သီး၊ င႐ုတ္ေကာင္းမႈန္႔ေတြလို အစားအစာေတြစားမိျခင္း၊ အရက္အလြန္အကြၽံေသာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အသည္းေရာဂါေတြ ခံစားရရွိပါတယ္။

အသည္းဟာ ျပန္လည္ႏုပ်ဳိလြယ္တဲ့  Regeneration Power ရွိတာေၾကာင့္ ျပန္လည္ႏုပ်ဳိလန္းဆန္းေစႏုိင္တယ္။ အသည္းတစ္ျခမ္း၊ တစ္စိတ္ေကာင္းေနရင္ပင္ သာမန္လူနဲ႔မျခား အသက္ရွင္သန္ေနႏိုင္ပါတယ္။ အသည္းပ်က္စီးတဲ့အခါ အဓိကဆက္စပ္ေနတဲ့ေက်ာက္ကပ္ကို ဆက္ၿပီး ထိခိုက္ေစတယ္။ ဦးေႏွာက္ထိ ထိခိုက္ႏုိင္ၿပီး Encephalopathy ဝင္ကာ၊ သတိလစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အသည္းကို က်န္းမာေနေစဖုိ႔ အထူးလိုပါတယ္။ အသည္းအစားထိုးကုသတယ္ဆို ရာမွာလည္း ေသြးခ်င္း၊ ေမြးခ်င္းဆီက အသည္းတစ္စိတ္ရရွိ႐ံုနဲ႔ အေကာင္းပကတိအတိုင္း ငါးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ၊ အခ်ဳိ႕လူ႔သက္တမ္းေစ့ေနႏုိင္တာ အရင္အသည္းေကာင္းမြန္သူတစ္ဦးေလာက္နီးနီး ေနထိုင္ႏုိင္တယ္။

အသည္းကို ျပန္လည္ႏုပ်ဳိက်န္းမာေစတဲ့ အစားအေသာက္ေတြရွိပါတယ္။

ငွက္ေပ်ာသီး

ပိုတက္စီယမ္ဓာတ္ၾကြယ္၀တဲ့အတြက္ ငွက္ေပ်ာသီးကို စားသံုးျခင္းက အသည္းကို သဘာဝအတိုင္း ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေစဖို႔ အေထာက္အကူျဖစ္ေစႏုိင္တယ္။ငွက္ေပ်ာသီးက အစာေျခစနစ္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႔ အေထာက္အပ့ံေပးသလို ခႏၶာကိုယ္အတြင္းက အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားေပးရာမွာ အသံုးဝင္ပါတယ္။ ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာသီး၊ သီးေမႊးနဲ႔ ေရႊငွက္ေပ်ာစတဲ့ ငွက္ေပ်ာအမ်ားစုမွာ တူညီတဲ့အသည္းကို ျပန္လည္ႏုပ်ဳိတဲ့ဓာတ္ေတြပါဝင္ေနပါတယ္။ သဘာဝေအာ္ဂဲနစ္ငွက္ေပ်ာသီးက အသည္းက်န္းမာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။

ခ်င္း(ဂ်င္း)

အမွ်င္ဓာတ္ၾကြယ္၀စြာပါဝင္ၿပီး ပူစပ္တဲ့အရသာရွိတဲ့ခ်င္းဟာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕  အစာေျခစနစ္ကို အထူးေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ခ်င္းမွာ အင္တီေအာက္စီးဒင့္ေခၚတဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ဓာတ္ေတြ ၾကြယ္ဝတာေၾကာင့္ လူသားရဲ႕ ကိုယ္ခံအားစနစ္ကို အထူးတုိးပြားေစပါတယ္။ ခ်င္းကို ေရေႏြးနဲ႔စိမ္လို႔ျဖစ္ျဖစ္၊ သင့္ေလ်ာ္သလို သုပ္စား၊ ခ်က္စားျခင္းက အသည္းက်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳေစႏုိင္မွာျဖစ္တယ္။ ေနမေကာင္းရင္ ခ်င္းနဲ႔ထန္းလ်က္ျပဳတ္ရည္ေႏြးေႏြးေလးေသာက္ေပးလိုက္ရင္ ေကာင္းသြားႏုိင္တယ္။

ကန္စြန္းဥ

ကန္စြန္းဥဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေပါမ်ားစြာရႏုိင္သလုိ ကန္စြန္းဥမွာ က်န္းမာေရးအေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစတဲ့ ပိုတက္စီယမ္ဓာတ္ၾကြယ္၀စြာ ပါဝင္သလို ဗီတာမင္ဒီနဲ႔ သံဓာတ္ေတြလည္း ေပါမ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။

ကန္စြန္းဥကို ပံုမွန္ျပဳတ္ၿပီး စား႐ုံနဲ႔ အသည္းအဆီဖံုးျခင္းကို ထိေရာက္စြာ တိုက္ဖ်က္ေပးႏုိင္သလုိ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုလည္း ထိန္းညႇိေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။

နႏြင္း

ျမန္မာ၊ အိႏၵိယ၊ အေရွ႕တိုင္းရဲ႕ အသည္းစြဲနႏြင္း(ဆႏြင္း)ဟာ ဟင္းခ်က္ရာမွာ မပါမျဖစ္ ပါသလို က်န္းမာေရး အတြက္လည္း အထူးေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ နႏြင္းမွာပါဝင္တဲ့ အင္တီေအာက္စီးဒင့္ဓာတ္ေတြက ခႏၶာကိုယ္တြင္း၊ ျပင္ ေရာင္ရမ္းနာက်င္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး အစာေခ်ဖ်က္စနစ္ကို ေကာင္းမြန္တဲ့ကိုယ္တြင္း အဆိပ္အေတာက္ေတြကို အထူးေခ်ဖ်က္ေပးတယ္။ နႏြင္းရဲ႕အဆိုပါအခ်က္က အသည္းရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို အထူးေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

သေဘၤာသီး

ျမန္မာမႈမွာ မနက္သေဘၤာ၊ ညငွက္ေပ်ာဆို႐ိုးရွိပါတယ္။ သေဘၤာသီးမွာ ပါဝင္တဲ့ ရက္တီေနာက ဗီတာမင္ေအၾကြယ္၀တဲ့အျပင္ အသည္းအဆီဖံုးျခင္းကို ကာကြယ္ေပးတယ္။ သေဘၤာသီးမွာပါတဲ့ အဝါေရာင္စတဲ့ ေရာင္ျခယ္ဆဲလ္နဲ႔ အမွ်င္တမ္းေတြက အသည္းရဲ႕ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ဘက္ Anti-oxidants အားေပးကာ ခႏၶာကိုယ္တြင္းျပင္ ေရာင္ရမ္းမႈေလ်ာ့ေစတယ္။

ဓာတ္မတည့္မႈေလ်ာ့ေစတယ္။ သေဘၤာသီးမွည့္ဟာ ႏွလံုးေသြးေၾကာေရာဂါ၊ ဆီးခ်ဳိကင္ဆာ ေလ်ာ့က်ေစကာ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ပံုမွန္ ျဖစ္ေစတယ္။

ဘလူးဘယ္ရီ

အရည္ရႊမ္းတဲ့ဘယ္ရီသီးက အသည္းရဲ႕ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ဓာတ္တိုးျမႇင့္ေပးကာ ဓာတ္မတည့္မႈေခ်ဖ်က္ေပးတယ္။ အသည္းအင္ဇုိင္းေတြ ပိုမိုသန္မာေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။

အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္

လတ္ဆတ္တဲ့ အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္စံုဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ အထူးေကာင္းေစမွာျဖစ္တယ္။ အစိမ္းေရာင္အသီး အႏွံေတြျဖစ္တဲ့ မုန္လာဥ၊ ကိုက္လန္၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ နံနံပင္၊ ကန္စြန္းရြက္စတဲ့ လတ္ဆတ္ၿပီး ပိုးမႊားကင္းတဲ့ အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္စံုဟာဗီတာမင္ၾကြယ္၀ကာ မၾကာခဏစားသံုးေပးျခင္းက အသည္းကို ပိုမိုက်န္းမာ ေစႏုိင္ပါတယ္။

ဗီတာမင္အီး

ဗီတာမင္အီးပါတဲ့ ျဖည့္စြက္အားေဆးနဲ႔ အစားအစာေတြက အသည္းအတြက္ အထူးေကာင္းမြန္ပါတယ္။ အသည္းထိခိုက္ပ်က္စီးသူေတြအတြက္ ဗီတာမင္အီးဟာ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ငါး၊ အသီး၊ အႏွံ၊ ငါးႀကီးဆီမွာ ဗီတာမင္အီး ေပါၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ေနလို႔ ေရြးခ်ယ္စားသံုးသင့္ပါတယ္။

အလြန္အကြၽံမစားသံုးဖို႔ေတာ့ လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။

တိရစၧာန္မ်ားရဲ႕ အသည္းကလီစာမ်ား

ဆိတ္၊ အမဲ၊ ဝက္၊ ၾကက္စတဲ့ တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ ကိုယ္တြင္းကလီစာ အသည္းကို ခ်က္ျပဳတ္စားသံုးျခင္းက ဗီတာမင္ေအ၊ ဘီ၊ ေဖာလစ္အက္စစ္ သံဓာတ္စတဲ့ဗီတာမင္မ်ား၊ ၾကူအငလငအောငည ဓာတ္ေတြပါဝင္တာေၾကာင့္ အသည္းက်န္းမာေရးအတြက္ အထူးေကာင္းမြန္ေစတယ္။ ကလီစာေတြမွာ ပါလာတတ္တဲ့ ကူးစက္ေရာဂါပိုးေတာ့ ဂ႐ုျပဳသင့္တယ္။

အသည္းအားေဆးမ်ား

ဘယ္လိုမွ အသည္းက အာဟာရဓာတ္ရဖို႔ မလြယ္ရင္ေတာ့ အသည္းအားေဆးေတြ စားေပးသင့္တယ္။  အစားအစာနဲ႔အားေဆးမွ်တစြာ စားသံုးကာ အသည္းက်န္းမာေရးဂ႐ုျပဳသင့္ပါတယ္။ အရက္၊ ဘီယာ၊ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းတို႔ျဖတ္သင့္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ေရမ်ားမ်ား ႏွစ္လီတာအထက္ ေသာက္သင့္ပါတယ္။ ပံုမွန္အိပ္၊ ပံုမွန္စားေပးဖို႔ လိုအပ္သည့္အျပင္  ေန႔စဥ္ က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္း နာရီဝက္အေျပး၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ စက္ဘီးစီး၊   ေရကူးစသည္တို႔ျ ပဳလုပ္ေပးသင့္ေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။  

ေဒါက္တာလြင္သန္႔

Read 15 times
Rate this item
(0 votes)