SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

ခါးနာျခင္းႏွင္႕ ဓာတ္စာ

Tuesday, 05 November 2019 09:57 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

ခါးနာတာဟာ  ၾကာၾကာထိုင္ၿပီး အလုပ္လုပ္သူေတြမွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕လည္း လိမ္းေဆး၊ စားေဆးနဲ႔ သက္သာတာရွိတယ္။ တစ္ခ်ိန္လံုး အေလးအပင္တစ္ခုခု သယ္ပိုးေနရသူ၊  လမ္းမ်ားမ်ား ေလွ်ာက္ရသူ၊ ေလွကားအဆင္း၊  အတက္မ်ားသူေတြမွာ ခါးနာပိုဆိုးတတ္တယ္။

ပက္လက္ကုလားထိုင္နဲ႔မထိုင္ရပါဘူး။ခါးနာသူဟာ အိပ္ရင္ၾကမ္းခင္းမာမာမွာ ကိုယ္ကိုဆန္႔ဆန္႔ထားၿပီး အိပ္သင့္တယ္။ ေက်ာခင္းၿပီး ၾကာၾကာအိပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္တယ္။

ထမင္းစားခ်ိန္ အေပါ့အေလးစြန္႔ခ်ိန္မွလြဲရင္ အိပ္ေနသင့္တယ္။ ေမြ႕ရာနဲ႔ မအိပ္ဘဲ ေမြ႕ရာေပၚမွာ သံုးထပ္သားမာမာ ထပ္ခင္းၿပီး အေပၚကသင္ျဖဴးဖ်ာခင္းၿပီး အိပ္သင့္တယ္။

ခါးနာတာဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အခ်ဳိ႕ခႏၶာကိုယ္ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္နဲ႔ ညေနဘက္ကိုယ္ပူတဲ့ အေလ့အက်င့္ရွိရင္ အ႐ိုးတီဘီ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတယ္။ ငယ္စဥ္က ခါးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒဏ္ရာ ရဖူးထားသလား စဥ္းစားသင့္တယ္။ ခါးနာရင္ေတာ့ အိပ္ရာထဲ လဲေလ်ာင္းကာ အာဟာရျပည့္ျပည့္ဝဝ စားေပးသင့္တယ္။

ေသာက္ေဆးအေနနဲ႔ ပါရာစီတေမာနဲ႔ ဒိုင္ကလိုဖင့္နစ္အတြဲကို ေသာက္သင့္တယ္။ အစာအိမ္ေရာဂါရွိရင္ အစာအိမ္ေဆးပါေပးၿပီး ေသာက္သင့္ပါတယ္။ ပိုးသတ္ေဆးမလိုရင္ မေသာက္သင့္ဘူး။ အ႐ိုးတီဘီျဖစ္ရင္ ႐ိုး႐ိုးဓာတ္မွန္၊ စီတီစကင္ၾကည့္ၿပီး ေရာဂါရွိရင္ တီဘီကုသမႈနဲ႔ သြားသင့္တယ္။ တီဘီေဆးေရာ၊ ခါးနာေဆးပါေသာက္သင့္ပါတယ္။

အခ်ဳိ႕ခါးဆစ္႐ိုးတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားက ခ်ဳိင့္ဝင္ျပားမွာ ေနရာေရြ႕ကာ ေဘးက အာ႐ံုေၾကာေတြအေပၚ ဖိေနတဲ့ အေနအထားျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ''ခဲ'' ဆြဲတဲ့နည္းနဲ႔ ကြၽံဝင္သြားတဲ့ အ႐ိုးကိုဆြဲဆန္႔ကာ အဆိုပါနည္းနဲ႔ ကုသမႈခံယူရမယ္။ ခံႏုိင္ရည္ရွိတဲ့ ဝန္ေလာက္ကစၿပီး ဆြဲေပးသင့္တယ္။

ဆီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဂ႐ုစိုက္သင့္ပါတယ္။ ဆီးမသြားႏိုင္ရင္  ခါးလည္းနာတတ္လို႔  တစ္ေန႔ ေရရွစ္ခြက္ေလာက္ ရေအာင္ ေသာက္ရမယ္။

ေက်ာက္ကပ္ ဒုကၡေပးႏုိင္တဲ့ တညင္းသီး၊ ဆူးပုပ္ရြက္၊ င႐ုတ္သီးတို႔ ဆင္ျခင္စားရမယ္။ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္း၊ အရက္တို႔ျဖတ္သင့္ပါတယ္။

ေခ်ာင္းဆိုးတဲ့အခါ   သို႔မဟုတ္  ႏွာေခ်တဲ့အခါ ခါးနာတာပိုၿပီး ဆိုးတတ္သလို၊ ခါးပိုင္းမွာ ရွိတဲ့ၾကြက္သားေတြ နာက်င္မႈရွိတဲ့ ၾကြက္တက္ျခင္း၊  က်ဳံ႕ဝင္ျခင္းျဖစ္ႏုိင္တယ္။ နာက်င္မႈ သိပ္ဆိုးရင္ ဆီးသြားခက္ျခင္း၊ အိပ္စက္အနားယူဖို႔ ခက္ခဲျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းတု႔ိ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။  ခါးနာတဲ့ အေၾကာင္းမ်ားစြာရွိတယ္။ နာက်င္မႈက ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ျဖစ္လာတယ္။

ကားေမာင္းစဥ္ ကိုယ္အေနအထား မွားယြင္းျခင္း၊ ကုလားထိုင္ေပၚ ထိုင္စဥ္  ကိုယ္အေနအထား မွားယြင္းျခင္း  သုိ႔မဟုတ္ ေအာက္ခံေရာဂါ တခ်ဳိ႕ရဲ႕ ရလဒ္(ဥပမာ-အ႐ိုးတီဘီ)ေရာဂါေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ခါးနာျခင္းျဖစ္စဥ္ အမ်ားစုဟာ သာမန္ခႏၶာကိုယ္ လႈပ္ရွားမႈတို႔အနက္ အခန္႔မသင့္လို႔ ျဖစ္ၾကတာပါ။ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းက အာ႐ံုေၾကာ အရင္နာက်င္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္က  ျပင္းထန္တဲ့ ခါး႐ိုးဆစ္ျပႆနာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။

ဆရာဝန္နဲ႔ျပသသင့္တဲ့ လကၡဏာက ခါးေနရာတစ္ဝိုက္ပူျခင္း၊ နီျခင္း၊ ေရာင္ရမ္းျခင္း၊ နာက်င္မႈက ေျခသလံုးနဲ႔ ဒူးေနာက္ပိုင္းထိ ဆင္းသြားျခင္း၊ ဆီးမထိန္းႏုိင္ျခင္း၊ ဝမ္းမထိန္းႏုိင္ျခင္း၊ အိပ္မရေအာင္ ခါးနာျခင္းတုိ႔ျဖစ္တယ္။ ဆရာဝန္က လူနာစတင္ျဖစ္ပြားတာကေန ျပသခ်ိန္နာက်င္တဲ့အထိ ခံစားခ်က္ေတြ ေမးျမန္းမယ္။ ေရာဂါရွာေဖြျခင္း အေနနဲ႔ ခါး႐ိုး ဓာတ္မွန္႐ိုက္ၿပီး ၾကည့္ႏုိင္တယ္။

ေဂါက္ေရာဂါ အစမွာ ခါးနာႏုိင္တယ္။ ေဂါက္ေရာဂါဟာ ေသြးထဲမွာ ယူရစ္အက္စစ္ လြန္ကဲလု႔ိျဖစ္ရတာပါ။ ယူရစ္အက္စစ္ဟာ ပ႐ိုတိန္း ေခ်ဖ်က္ရာက  ထြက္ေပၚလာတဲ့ ပစၥည္းျဖစ္ၿပီး  ဆီးကေနအျပင္ကို စြန္႔ထုတ္ရတယ္။ ေသြးထဲမွာ ယူရစ္အက္စစ္မ်ားေနရင္ ပံုေဆာင္ခဲေတြ အေနနဲ႔ အ႐ိုးအဆစ္ေတြထဲမွာ စုပံုလာတတ္တယ္။ ႐ိုးဆက္ေရာင္ရမ္းနာဟာ အသက္လတ္ပိုင္း အမ်ဳိးသားေတြမွာ အေတြ႕ရမ်ားၿပီး အမ်ဳိးသမီးေတြ အျဖစ္နည္းတယ္။ လူငယ္ပိုင္းမွာ ေသြးစီးဆင္းမႈပံုမွန္ျဖစ္ကာ ၫႊန္းျပေနတယ္။ အဦးပိုင္းလကၡဏာ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ အလြန္အမင္း နာက်င္လာတယ္။ ေျခေထာက္ေတြနာလာၿပီး ဒူးေခါင္း၊  တံေတာင္ဆစ္နဲ႔  ပခံုးေတြမွာ ျဖစ္တတ္တယ္။ အ႐ိုးအဆစ္ ေဖာင္းမို႔ေရာင္ကုိင္းၿပီး  နည္းနည္းလႈပ္ရွားရင္ နာတယ္။ ခါးနာလာတယ္။

အ႐ိုးအဆစ္ေရာင္ေရာဂါရွိသူတို႔  အစားအေသာက္ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္လိုတယ္။ ယူရစ္အက္စစ္မ်ားလို႔ျဖစ္တဲ့ ေရာဂါ၊ အဝလြန္လို႔ျဖစ္တဲ့ အ႐ိုးက်ီးေပါင္းတက္ေရာဂါတို႔ဟာ အစားအေသာက္ ဆင္ျခင္သင့္တယ္။

ႏြားႏို႔ပူပူတစ္ခြက္ ေန႔စဥ္ေသာက္သင့္တယ္။ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္သင့္တယ္။

ယူရစ္အက္စစ္ျမင့္ေစတဲ့ ကိုယ္တြင္းကလီစာ ငါးဥ၊ မွ်စ္၊ ပဲျမစ္၊ အေစ့အဆန္မ်ားတဲ့ အသီးမ်ား၊ ဘီယာ၊ ဝိုင္နဲ႔  စည္သြတ္ဘူးမ်ား ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တယ္။ အမဲသား၊ ပင္လယ္စာ၊ ခ႐ု၊  ျပည္ႀကီးငါးေရွာင္ရမယ္။

ခရမ္းသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊  အာလူးတို႔ဟာ ယူရစ္အက္စစ္ျမင့္ေစလို႔ ေရွာင္ရမယ္။

႐ိုးဆက္ေရာင္ရမ္းနာရွိသူေတြဟာ  ဟင္းႏုနယ္၊ ေဂၚဖီထုပ္နဲ႔ အစိမ္းေရာင္ရွိတဲ့  ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြစားသင့္တယ္။  ေဖ်ာ္ရည္ျပဳလုပ္ ေသာက္သံုးႏိုင္သလို  စြပ္ျပဳတ္ အေနနဲ႔လည္း ေသာက္သံုးႏိုင္တယ္။

ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ ဗီတာမင္စီနဲ႔ ေဖာလစ္အက္စစ္ ပါဝင္တယ္။

ေဖာလစ္အက္စစ္ဟာ ေသြးထဲက ယူရစ္အက္စစ္ပမာဏကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္တယ္။ ဗီတာမင္စီက အေရးပါတယ္။ ေသြးေၾကာထဲက ယူရစ္အက္စစ္ကို ဆီးထဲေရာက္ရွိေစၿပီး အျပင္ကို စြန္႔ထုတ္ေအာင္ အားေပးတယ္။

လတ္ဆတ္တဲ့အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ ဥပမာ-ေရကန္စြန္း၊ တ႐ုတ္နံနံ၊ ဂရိတ္ဖ႐ု၊  မုန္လာဥနီ၊  နာနတ္သီးနဲ႔ ခ်ယ္ရီသီးေတြက ေဂါက္ေရာဂါအတြက္ အက်ဳိးရွိတယ္။ ပဲနီေလးလိုပဲမ်ဳိး စားေပးသင့္တယ္။

စပ်စ္သီးေဖ်ာ္ရည္လို အရမ္းခ်ဳိတဲ့အသီးေတြ အသင့္အတင့္သာ စားသင့္တယ္။ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ အစားအစာေတြ   စားေသာက္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

ေရွာင္သင့္တဲ့ အစားအစာေတြ အေနနဲ႔ တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ကလီစာ အသည္း၊ ေက်ာက္ကပ္စားသံုးတာ ေရွာင္သင့္တယ္။ အနီေရာင္ရွိတဲ့အသား၊ ငါး၊ အခြံမာသီးနဲ႔ အေစ့အဆန္ေတြ၊ ေကြကာ၊ တေဆးေဖာက္ထားတဲ့အစာ၊ မႈိ၊ အရက္ေရွာင္ရမယ္။  ကစီဓာတ္ပါတဲ့ အစားအစာ၊ သၾကား၊ ဆီေၾကာ္မုန္႔၊ ေကာ္ဖီတို႔ မစားသံုးသင့္ဘူး။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္မ်ားျခင္းဟာ ေရာဂါအေျခအေန ပိုမိုဆိုးရြားေစလို႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်သင့္တယ္။ ေရာဂါအေျခအေနကို ပိုမိုဆိုးရြားေစတဲ့ အစားအစာကို ေရွာင္ဖို႔လိုတယ္။

႐ိုးဆက္ေရာင္ရမ္းနာ ရွိသူေတြ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္သင့္တယ္။ ေကာ္ဖီမေသာက္သင့္ဘူး။ ပူအုိက္တဲ့ရာသီ သုိ႔မဟုတ္ ေလ့က်င့္ခန္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျပဳလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ေရဓာတ္ျပည့္ဝေနဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ေရဓာတ္ ခန္းေျခာက္ျခင္းဟာ ႐ိုးဆက္ေရာင္ရမ္းနာကို ပိုမိုဆိုးရြားေစတယ္။

ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ျခင္းဟာ အရက္၊ ဘီယာေသာက္တာမ်ားလို႔လည္း ျဖစ္တယ္။ အရက္၊  ဘီယာ၊ အခ်ဳိရည္တို႔ဟာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္ကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ညစ္ႏြမ္းေစလို႔  အရက္၊  ဘီယာေသာက္ရင္ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္သင့္ပါတယ္။ သစ္သီးနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေဖ်ာ္ရည္ေတြ ေသာက္သံုးႏုိင္တယ္။  ခါးနာတ့ဲေနရာမွာ  ေရေႏြးအိတ္ တင္ေပးႏိုင္တယ္။

ဆီးခ်ဳိေသြးခ်ဳိရွိရင္ အခ်ဳိမ်ားတဲ့ သစ္သီးေတြ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တယ္။

သက္သတ္လြတ္စားသံုးသူေတြ႐ိုးဆက္နာျဖစ္ပြားေစမယ့္ အႏၲရာယ္ နည္းပါးပါတယ္။ ေရာဂါလကၡဏာေတြ ပိုမိုျပင္းထန္လာရင္ အသားနဲ႔ ငါးမပါတဲ့ စားေသာက္မႈပံုစံ ေျပာင္းသင့္တယ္။ ေပါ့ပါးတဲ့ ေန႔စဥ္နာရီဝက္ အေျပး၊ လမ္းေလွ်ာက္၊ ရြရြေျပး၊ ေရကူး လုပ္ေပးသင့္တယ္။ စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္စီးတာ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။   

ေဒါက္တာလြင္သန႔္

Read 38 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Tuesday, 05 November 2019 09:58

Latest from ေကတု