SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

စိတ္ဖိစီးမႈႏွင့္ အစားအစာ

Friday, 29 November 2019 09:27 Written by  font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

လူသားေတြဟာ ယေန႔အင္တာနက္ေခတ္ႀကီးမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ကုိယ္စီႀကဳံေနၾကပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈ အနည္းငယ္ေလာက္ပဲ ရွိသူေတြဟာ စိန္ေခၚမႈေတြကုိ ေျဖရွင္းရာမွာ အက်ဳိးရွိေပမယ့္ ေရရွည္စိတ္ဖိစီးခဲ့ရင္ မေကာင္းပါဘူး။  စိတ္ဖိစီးမႈဟာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးကအစ အလုပ္အကိုင္ တည္ၿငိမ္မႈ မရွိျခင္း၊ အလုပ္အကုိင္ အာမခံမႈမရွိျခင္း၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ဆူညံသံ၊  အလုပ္နဲ႔ အိမ္ေဝးလုိ႔ တစ္ေနကုန္ ကားေပၚအခ်ိန္ကုန္ေနရသူ၊ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားေတြ ရထားနဲ႔အသြားအလာလုပ္ရင္း ရထားမလာတာေတြ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ မ်ားျပားလြန္းေနတာေတြ ေဖ့ဘြတ္လူမႈကြန္ရက္ ေတာက္ေလွ်ာက္သုံးသူေတြနဲ႔  စိတ္ဖိစီးမႈ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။

ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ  ဥပမာ စာေမးပြဲမ်ား၊ ရာထူးတုိးစာေမးပြဲမ်ား၊ ခ်စ္သူရည္းစားနဲ႔ကြဲျခင္း၊ မေပါင္းရျခင္း၊  မိသားစုဝင္ အသီးသီး ေသဆုံးျခင္း၊ အိမ္ေျပာင္းေရႊ႕ရျခင္း၊ ဝင္ေငြနည္းသြားလုိ႔ အသုံးေလွ်ာ့ရျခင္း၊ စာက်က္မရျခင္း၊ စာေမးပြဲမေျဖဆုိႏုိင္ျခင္းတုိ႔မွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ကုိယ္စီရွိပါတယ္။

အခ်ဳိ႕သူေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ကုိ အေကာင္းျမင္သေဘာနဲ႔တံု႔ျပန္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သူေတြမွာေတာ့  စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊  ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာအရပါ အားအင္ကုန္ခန္းသလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ ေဝဒနာအမ်ဳိးမ်ဳိးပါ ခံစားလာရပါတယ္။ ႏွလံုးေသြးေၾကာေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ၊ အစာေျခအဂၤါ အဖြဲ႕အစည္း မူမမွန္ျခင္း၊  ဓာတ္မတည့္ျခင္းနဲ႔ အေရျပားေရာဂါေတြပါ ခံစားရတတ္တယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈ အလြန္အကြၽံ ခံစားရသူေတြမွာ လုပ္ေဆာင္မႈအားနည္းျခင္း၊ မိသားစုဘဝမွာကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနတာတစ္မ်ဳိး  ျဖစ္ေနျခင္းေတြဟာ  စိတ္ဖိစီးမႈ ပိုမိုမ်ားျပားလာေစျပန္တယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈခံစားရရင္ ခႏၶာကိုယ္က အဒရီနယ္လင္း၊ ေနာ္အက္ဒရီနယ္လင္း၊ စတီး႐ြိဳက္ေဟာ္မုန္းေတြ ပိုမိုထုတ္လုပ္ေပးတယ္။ ဒီေဟာ္မုန္းေတြက ၾကြက္သားေတြ မာေတာင့္ေစကာ အသက္႐ွဴႏႈန္းနဲ႔ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္း ျမင့္တက္ေစပါတယ္။ ေရရွည္စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ စိုးရိမ္ေသာကေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းနဲ႔ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ အားနည္းျခင္းတို႔ ျဖစ္လာတယ္။

စိတ္က်န္းမာျခင္းဆိုတာ မိမိကိုအထင္မေသးသလို  အထင္လည္း မႀကီးျခင္း၊ မိမိရဲ႕မွားကြက္၊ ဟာကြက္မ်ားကို လက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ကိစၥအဝဝကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊ အမ်ားနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြ ဆက္ဆံႏိုင္ျခင္းအျပင္ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ေပးအပ္တဲ့တာဝန္ လက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းတို႔နဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္ရွိတဲ့ စိတ္အေျခအေနပဲ ျဖစ္တယ္။

႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာလကၡဏာေတြမွာ ေခါင္းကိုက္ျခင္း၊ ေမာပန္းျခင္း၊ ေျခလက္တုန္ျခင္း၊ ေခြၽးထြက္ျခင္း၊ ဗိုက္နာျခင္း၊ အစာမေၾကျခင္း ေတြပါ ခံစားလာရတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားလာတာနဲ႔အမွ် စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္လာကာ ဗ်ာပါဒ စက္ဝိုင္းထဲမွာပဲ ထပ္တလဲလဲပိတ္မိလာတယ္။ တစ္ခုခုကို အမွားအယြင္း လုပ္မိမွာေၾကာက္တာ၊ လုပ္ငန္းတာဝန္နဲ႔  လုပ္ေဆာင္စရာေတြ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလာတာ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းလာၿပီး စိတ္ပင္ပန္းေနပါတယ္။

ေရရွည္စိတ္ဖိစီးမႈကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေအာင္ စားေသာက္မႈမ်ားကို အာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီး အာ႐ံုလႊဲသင့္တယ္။  မွန္ကန္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့  အစားအစာေတြ ေရြးခ်ယ္အသံုးခ်တတ္ျခင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈကို တိုက္ဖ်က္ေပးၿပီး က်န္းမာေစဖို႔ အေထာက္အကူျပဳတဲ့အတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ သဘာဝအစားအစာကို အေျခခံထားတဲ့ေပါင္မုန္႔၊ ေခါက္ဆြဲေျခာက္၊ ထမင္းတို႔  ပံုမွန္စားသင့္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္သစ္သီးနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ငါးမ်ဳိးအနည္းဆံုးစားသင့္တယ္။

တတ္ႏိုင္သမွ် အသီးအရြက္ ေတြကို သူ႔အတုိင္းစားေပးသင့္ကာ ေဖ်ာ္ရည္ျပဳလုပ္ၿပီး ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။ ေရွာက္၊ သံပရာမ်ဳိးရင္းဝင္ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ေတြ ေသာက္သံုးျခင္းဟာ ေကာင္းမြန္ေစတယ္။ သစ္သီးေတြရဲ႕ အခြံေအာက္က အသားနဲ႔ အခြံမွာပါဝင္တဲ့ အမွ်င္ေတြက ဆဲလ္ပ်က္စီးျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ဖရီးရယ္ဒီကယ္လို႔ ေခၚတဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္ေမာ္လီက်ဴးေတြကို တိုက္ဖ်က္ေပးတယ္။ ဖေလဗင္ႏြိဳက္ၾကြယ္ဝတဲ့ အျခားအစားအစာေတြက လက္ဖက္၊ ပန္းသီး၊ အစိမ္းေရာင္ရွိပဲသီး၊ ဝိုင္အနီ၊ ၾကက္သြန္နီတို႔ ျဖစ္တယ္။  ဖေလဗင္ႏြိဳက္ဟာ ေသြးေၾကာနံရံေတြကို သန္စြမ္းေစတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ ႏွလံုးေသြးေၾကာေရာဂါကုိ ကာကြယ္ေပးတယ္။ ျပည့္ဝဆီအစား  အေစ့အဆန္ကရတဲ့  ေျမပဲဆီ၊ ႏွမ္းဆီ၊ ေနၾကာဆီ၊ သံလြင္ဆီနဲ႔ငါးႀကီးဆီတို႔ကုိ အသံုးျပဳႏုိင္၊ စားသံုးႏိုင္တယ္။  အဆီစားသံုးမႈေလွ်ာ့သင့္တယ္။ ၾကက္အေရခြံ၊ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊  အဆီပါဝင္မႈေလ်ာ့နည္းတဲ့ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြစားသံုးေပးသင့္တယ္။ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ရရိွဖို႔ ငါး၊ ပဲေျခာက္၊ ပဲနီေလး၊ အခြံမာသီးတုိ႔ စားသံုးေပးသင့္တယ္။

အာဟာရတန္ဖိုးနည္းပါးတဲ့ အစားအစာေတြ အမ်ားအျပားစားေသာက္တာဟာ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ လူေနမႈပံုစံျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သဘာဝအစားအစာေတြကေန အေရးပါတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ပါဝင္ေအာင္ စားသံုးသင့္တယ္။ ျပင္ပအစာထက္ ကိုယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ အစားအစာ စားသံုးသင့္တယ္။

ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔က ကဖင္းဓာတ္ပါတဲ့ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီနဲ႔ကိုလာေတြကို မေသာက္သံုးသင့္ပါဘူး။ စိုးရိမ္ေသာကနဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈပိုၿပီး ဆုိးရြားေစလို႔ ျဖစ္တယ္။ ေရ သို႔မဟုတ္ သဘာဝေဆးဖက္ဝင္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္တာဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ ပုိမုိသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။ သၾကားနဲ႔သၾကားဓာတ္ပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြက ေသြးထဲဂလူးကို႔စ္ ပမာဏကို လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ျမင့္လာပါတယ္။ အဆိုပါ အစားအစာက စြမ္းအင္ျဖည့္တင္းေပးတာမွန္ေပမယ့္  အက်ဳိးအာနိသင္ တိုေတာင္းပါတယ္။ အရင္ကထက္ပိုၿပီး အေျခအေနဆိုးလာတဲ့အတြက္ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈကို  အခ်ဳိ႕က အရက္ေသာက္ျခင္းနဲ႔ႏြမ္းနယ္ေနတ့ဲ နာ့ဗ္ေၾကာေတြတက္ၾကြေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုၿပီး ေန႔စဥ္မွီဝဲ တတ္တယ္။ အရက္ေသာက္ျခင္းက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါသာ ေကာင္းတတ္ေပမယ့္ ေရရွည္အရက္စြဲျခင္းနဲ႔ ေျပာင္းျပန္အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္း ေန႔စဥ္နာရီဝက္မွ တစ္နာရီ အေျပး၊ လမ္းေလွ်ာက္၊စက္ဘီးစီး၊ ေရကူးတစ္ခုခုလုပ္သင့္တယ္။ ရက္ရွည္အားလပ္ရက္ေတြမွာ မိသားစုနဲ႔ အပန္းေျဖခရီးထြက္ျခင္း၊ ဘုရားစံုဖူးျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္တယ္။ စိတ္ဖိစီးျခင္းအေၾကာင္းရင္းကို ေသခ်ာနားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ေျပေလ်ာ့ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ လုပ္ေဆာင္စရာ အခ်ိန္ဇယားေျပာင္းလဲေရးဆြဲျခင္း၊  အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း အလုပ္လုပ္ရျခင္း၊ ဦးစားေပး အလုပ္သတ္မွတ္ျခင္း၊ ဘာသာေရး႐ႈမွတ္ပြားမ်ား နည္းက်င့္သံုးျခင္း၊ ေယာဂထုိင္ျခင္း၊  ဘာသာတရား လိုက္စားျခင္းတို႔ဟာ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ေစပါတယ္။    

ေဒါက္တာလြင္သန္႔

Read 19 times
Rate this item
(0 votes)
Last modified on Friday, 29 November 2019 09:29

Latest from ေရႊတည္