SJ WorldNews - шаблон joomla Авто

က်န္းမာ သန္စြမ္းစိတ္ ရႊင္လန္းၾကေစဖို့

Saturday, 02 June 2018 09:37 font size decrease font size decrease font size increase font size increase font size

လူတို႔ေန႔စဥ္စားသံုးေနၾကေသာအာဟာရမ်ားမွ ပ႐ိုတင္းဓာတ္သည္ ႏွလံုးေရာဂါေဝဒနာရွင္မ်ား  အသက္ ရွည္ၾကာ ေနႏုိင္ေရးအတြက္ ထိေရာက္ေသာ အာဟာရျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ေလ့လာေတြ႕ရွိထားၾကၿပီး သက္ႀကီး ရြယ္အို ႏွလံုးေရာဂါ ေဝဒနာရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ပါဝင္ေသာ အစားအစာမ်ားမ်ား စားသင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္း ထားသည္။

ပညာရွင္မ်ားက ဥေရာပတိုက္ရွိ ႏွလံုးေရာဂါေဝဒနာရွင္ ၂ဝဝဝ ေက်ာ္တို႔ကို ေလ့လာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကရာ ပ႐ုိတင္းပါဝင္သည့္ အစားအစာ စားသံုးမႈနည္းပါးသူသည္ မ်ားမ်ားစားသူထက္ ေသဆံုးမႈ ၄၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ပါေသာ အစားအစာမ်ားမ်ားစားသံုးသူသည္ ၾကြက္သားမ်ားကို သန္မာေစျခင္းႏွင့္  ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစသျဖင့္ ေန႔စဥ္စားသံုးေသာ အစားအစာ မ်ားတြင္ ပ႐ိုတင္းပါဝင္သည့္ အခြံမာသစ္သီးမ်ား၊ ႏုိ႔၊ ၾကက္ဥ စသည္တုိ႔ကို စားသံုးၾကရန္ လိုေၾကာင္း နယ္သာလန္ ႏုိင္ငံရွိ ေဆးတကၠသုိလ္တစ္ခုမွသုေတသီမ်ား၏ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ကို ဗီယင္နာႏိုင္ငံ၌ က်င္းပသည့္ ျပင္းထန္ႏွလံုး ေရာဂါ ကမၻာ့ ကြန္ဂရက္သုိ႔ ေမ ၂၈ ရက္က တင္သြင္းလုိက္ေၾကာင္းသိရသည္။

နယ္သာလန္ႏုိင္ငံရွိ ေဆးတကၠသုိလ္မွ သုေတသီမ်ားသည္ ပ်မ္းမွ်အသက္ ၆၈ ႏွစ္ဝန္းက်င္ရွိေသာ သက္ႀကီး ရြယ္အိုႏွလံုးေရာဂါေဝဒနာရွင္မ်ား ပ႐ိုတင္းဓာတ္စားသံုးမႈ ပမာဏကို သိရွိႏုိင္ရန္၎တုိ႔ထံမွ ဆီးနမူနာကို ယူ၍စစ္ေဆး ၾကည့္ၾကရာ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ပါဝင္သည့္ အစားအစာမ်ားမ်ားစား သံုးသူမ်ားမွာ ႏွလံုးေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္း ေစမည့္ အလားအလာေကာင္းရွိေၾကာင္း ေတြ႕ၾကရသည္။ အျခားေလ့လာ ဆန္းစစ္မႈမ်ားမွာ အသက္ အရြယ္ႏွင့္ေက်ာက္ကပ္၏ အေနအထား တို႔ကိုပါ ဆက္စပ္ေလ့လာ ၾကည့္ရာတြင္လည္း ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ပါဝင္သည့္ အစားအစာပမာဏ အေပၚမူတည္၍  က်န္းမာေရးအေျခအေနကြဲျပားမႈရွိေၾကာင္းေတြ႕ၾကရသည္။

သုေတသီမ်ား၏ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေလ့လာခဲ့ၾကသည့္ကာလအတြင္း တစ္ေန႔လွ်င္ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ ၄ဝ ဂရမ္ထက္ ေလ်ာ့နည္း စားသံုးေသာ ႏွလံုးေရာဂါေဝဒနာရွင္ ၃၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေသဆံုးမႈရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ လူတစ္ဦးတစ္ေန႔ပ႐ိုတင္းဓာတ္ပါဝင္မႈ ၇ဝ ဂရမ္ထက္ပိုမိုစားသံုးေစျခင္းေၾကာင့္ ေသဆံုးမႈ ၁၈ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ေလ်ာ့က်သြားေၾကာင္း သိရသည္။

သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၏ ကိုယ္ခံစြမ္းအား က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ကၾကြက္သားမ်ားသန္မာေရး အတြက္ လံုေလာက္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈေပးႏုိင္စြမ္း ေလ်ာ့နည္းသြားသျဖင့္ အသက္ ၇ဝ ႏွစ္ႏွင့္အထက္သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ားမွ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွလံုးေရာဂါ ေဝဒနာခံစားၾကရသည္။   ဤသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ သက္ႀကီးရြယ္အို မ်ား၏ ခႏၶာကုိယ္အတြင္းေသြးလည္ပတ္မႈ အတြက္ အခက္အခဲရွိျခင္းႏွင့္ ၾကြက္သားမ်ားသန္မာေရးအတြက္ လုိအပ္ေသာ ေအာက္ဆီဂ်င္ လံုေလာက္ေအာင္ မေပးပို႔ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားထား သည္။

လူ႔ခႏၶာကိုယ္အတြင္းရွိ ႏွလံုးႏွင့္အဆုတ္တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ေကာင္းမြန္ေစရန္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစား ေလ့က်င့္ခန္း မွန္မွန္ျပဳလုပ္ၾကရန္လည္း က်န္းမာေရး ပညာရွင္မ်ားက တုိက္တြန္းထားၾကသည္။

လူလတ္ပိုင္းအရြယ္မ်ားအေနျဖင့္ ရက္သတၱ တစ္ပတ္လွ်င္ အနည္းဆံုးမိနစ္ ၁၅ဝ ၾကာသည္အထိ ခပ္သြက္သြက္ လမ္းေလွ်ာက္ေပးျခင္းျဖင့္ ႏွလံုးေရာဂါ၊ အ႐ိုးအဆစ္ေရာင ရမ္းနာႏွင့္ ဆီးခ်ဳိေသြးခ်ဳိ ေရာဂါတို႔ကို သက္သာ ေစသည့္ အက်ဳိးရရွိမည္ျဖစ္သည္။အရက္ႏွင့္ အျခားမူးယစ္ေဆးဝါး သံုးစြဲသူမ်ားအတြက္  ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာ႐ံုေၾကာ မ်ားကို ပ်က္စီးေစႏုိင္သည့္ အႏၲရာယ္ရွိသျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ေသာ္လည္း လူအခ်ဳိ႕က ဦးေႏွာက္ ရႊင္လန္းရန္ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္  အႏၲရာယ္ရွိေသာ ေဆးဝါးမ်ားကို မွီဝဲေနၾကသည္မွာ စိုးရိမ္ဖြယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း က်န္းမာေရး ပညာရွင္မ်ားက သတိေပးထားသည္။ က်န္းမာေရးပညာရွင္မ်ား၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိ ခ်က္မ်ားအရ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစား မွန္မွန္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ လူတို႔၏ က်န္းမာေရးအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိေသာ ေဆးဝါး သံုးစြဲသူမ်ားကို အဆုိးသံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေစရန္ ထိေရာက္ေသာ ႀကိဳတင္ကာကြယ္မႈ ျဖစ္ေၾကာင္း တုိက္တြန္း ထားၾကသည္။

သုိ႔ျဖစ္၍လူလတ္ပိုင္းႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အိုတို႔ အေနျဖင့္ က်န္းမာသန္စြမ္း စိတ္ရႊင္လန္းေစရန္ အရက္ ေသာက္ သံုးျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါး သံုးစြဲျခင္းႏွင့္ အျခားမလုိလား အပ္ေသာ ေဆးဝါးမ်ားမွီဝဲျခင္းတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ အိုေသာ္လည္း ပ်ဳိေနဆဲဘဝ မ်ဳိးပိုင္ဆုိင္ၾကေစရန္ အစာလည္းေဆး၊ ေဆးလည္းအစာ ဆုိသည္ႏွင့္အညီ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ၾကြယ္ဝေသာ အစားအစာမ်ား အပါအဝင္ အာဟာရဓာတ္ၾကြယ္ဝေသာ အစားအေသာက္တုိ႔ကို ေန႔စဥ္ပံုမွန္ စားသံုးၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမဝတီက တုိက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္ လိုက္ရပါသည္။   

................

Read 317 times Last modified on Saturday, 02 June 2018 09:48